شروع پروژه ایجاد کمپینگ گردشگری در بندرچارک

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، رضا برومند امروز چهارشنبه 7 آبان ماه با اعلام این خبر، گفت: در راستای ایجاد زیر ساخت های گردشگری و فراهم کردن ورود گردشگران مبلغ 11 میلیارد و 200 میلیون ریال برای ایجاد کمپینگ گردشگری بندر چارک از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

شروع پروژه ایجاد کمپینگ گردشگری در بندرچارک

از سفر با تورهای پاییزی پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

او با اشاره به اینکه بندر چارک یکی از مناطق پرتردد برای گردشگران است، به خصوص برای کسانی که قصد ورود به جزیره زیبای کیش به وسیله اسکله این بندر را دارند، اضافه کرد: در این کمپینگ گردشگری، آلاچیق های عظیم و کوچک، جهت پیاده روی، سکوی نشیمن و برج نور ایجاد می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در ادامه ضمن بازدید از عملیات بازسازی بادگیرهای بندرکنگ، اظهار کرد: برای حفظ ارزش های معماری سنتی، بومی و فرهنگی و احیای بافت تاریخی بندر کنگ، بازسازی 64 بادگیر شروع شده است.

او اضافه کرد: برای بازسازی بادگیر های بندرکنگ مبلغ 24 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

برومند در ادامه ضمن بازدید از سواحل مکسر در بندر مقام گفت: ساحل مکسر دارای چشم اندازی زیبا و منحصر به فرد است که می تواند در توسعه گردشگری شهرستان بندر لنگه یاری کند. برای حفظ این اثر طبیعی و جاذبه گردشگری به دنبال ثبت طبیعی آن هستیم.

ساحل مکسر در بندر مقام از توابع بخش شیب کوه در شهرستان بندر لنگه است. دهستان آن موقع مقر حکومت قبیله بنی حمّاد بود و هنوز هم بقایایی از آثار آن دوره در این منطقه دیده می گردد. بندر صیادی مقام، دروازه ورودی جزیره لاوان نیز است.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 662

به "شروع پروژه ایجاد کمپینگ گردشگری در بندرچارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پروژه ایجاد کمپینگ گردشگری در بندرچارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید