تور ارزان هلند: آشنایی با جملات پرکاربرد هلندی در سفر

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، چرا یادگیری زبان هلندی در سفر مهم است؟

اکثریت مردم هلند در آمستردام می توانند به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می نمایند و لهجه انگلیسی بسیار خوبی نیز دارند. اما معمولاً مردم هلند برای ارتباط با گردشگران از زبان دوم خود یعنی انگلیسی استفاده نمی نمایند. به همین علت در زمان سفر به آمستردام و شهرهای هلندی اگر در پی ارتباط بهتر با مردم هلند هستید، بهتر است که دیگر انگلیسی صحبت نکنید و سعی کنید تا کمی به زبان مردم این کشور صحبت کنید. صحبت کردن به زبان مردم کشوری که به آن سفر نموده اید، می تواند نشانه ای از قدردانی شما از مهمان نوازی آنان باشد. خبرنگاران در متن زیر جملات پرکاربرد هلندی در سفر را برای شما به همراه تلفظ فارسی و معنی آن عنوان می نماید.

تور ارزان هلند: آشنایی با جملات پرکاربرد هلندی در سفر

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

سلام و دیگر لغات خوش آمد گویی

هنگام سفر به هلند، زیاد شاهد سلام و احوالپرسی مردم با هم خواهید بود. در جواب کسی که به شما این کلمات را می گوید، متقابلاً همان کلمات گفته می گردد. کلمه سلام کلمه ای جهانی است که در همه موقعیت ها، مناسبت ها و زمان ها کاربرد دارد و به درستی استفاده می گردد. اگر بخواهید به دوستان صمیمی خود سلام کنید، می توانید از کلمه صمیمی تر سلام به هلندی یعنی Hoi بهره ببرید.

کلمه صبح بخیر در هلند اغلب در موزه ها، مغازه ها، رستوران ها، هتل ها و غیره استفاده می گردد. این کلمه، کاربرد رسمی دارد و برای افرادی که شما نمی شناسید مناسب است. گاهی اوقات این کلمه را به صورت کوتاه نیز می توان استفاده کرد.

کلمه عصر بخیر را تنها برای زمان خاصی در طول روز استفاده می نمایند که به صورت کوتاه شده نیز استفاده می گردد. کلمه عصر بخیر نیز باید کامل گفته گردد و حالت خلاصه شده ای ندارد.

خداحافظی

درهنگام ترک یک فروشگاه یا کافه، بیشتر مردم در آمستردام از یکی از کلمات یا عبارات زیر استفاده می نمایند. شما هم اگر در موقعیتی صمیمی و محبت آمیز باشید و در هنگام ترک هر مکان با این کلمات از دوستانتان خداحافظی کنید.

کلمه Dag در لغت به معنی روز می باشد و به عنوان روز خوبی داشته باشید هم تعبیر می گردد. این کلمه جزو کلمات پرکاربرد هلندی در مواقع خداحافظی می باشد. این کلمه عمومیت داشته و به همه افراد می توانید آن را بگویید. حتی برای احوالپرسی و تبریک نیز گفته می گردد.

کلمه Tot ziens (به امید ملاقات) کلمه ای است که موقعی که می خواهید از کسی که نمی شناسید خداحافظی کنید، استفاده می گردد. مثلاً اگر به کافه یا رستورانی رفته باشید، ممکن است موقع ترک آن این کلمه را از پیشخدمت آنجا بشنوید. دو کلمه Doei و doeg را زمانی می توانید بهره ببرید که با افرادی که می شناسید خداحافظی می کنید. این دو کلمه نوعی صمیمیت به همراه دارند و حتی در مواقع غیر رسمی هم می توانند استفاده شوند.

تشکر، لطفاً و دیگر کلمات مؤدبانه

در روابط روزانه مردم هلند کلماتی که برای تشکر، لطفاً و دیگر مواقع مؤدبانه کاربرد دارند، بسته به موقعیت که در آن قرار گرفته اید، استفاده می شوند و هر کدام مکان خاصی را می طلبند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

از جملات پرکاربرد هلندی که در مواقع رسمی و رایج و با افرادی که نمی شناسید، برای تشکر استفاده می گردد، کلمه Dank u wel است. اگر از دوستان و خانواده خود تشکر می کنید، از کلمه Dank je wel بهره ببرید که نشان دهنده صمیمیت نیز هست. کلمه wel در این عبارت به معنی خیلی زیاد بوده و کلمه Dank u به تنهایی معنی خوب هستم می دهد.

کلمه Alsjeblieft و Alsjeblieft گاهی بسته موقعیتی که در آن قرار دارید معنی بفرمایید یا خواهش می کنم نیز می دهد. این کلمات حتی به صورت خلاصه شده alstu یا blieft هم استفاده می گردد.

جملات پرکاربرد هلندی در رستوران

در این قسمت جملات و کلماتی که در رستوران و برای سفارش غذا لازمتان می گردد را بیان می کنیم. اعداد نیز تا 4 به شما آموزش داده می گردد تا بتوانید جملات خود را کامل کنید. مثلاً اگر بخواهید چهار بطری آب سفارش دهید و مؤدبانه جمله خود را در رستوران بازگو کنید باید این جمله را بگویید: Mag ik een vier fles water? . تلفظ این جمله را در جدول پایین پیدا می کنید.

جملات پرکاربرد هلندی در باقی موارد

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1419

به "تور ارزان هلند: آشنایی با جملات پرکاربرد هلندی در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: آشنایی با جملات پرکاربرد هلندی در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید