10 مقصد گردشگری دور افتاده در دنیا ، آیا دور افتاده ترین کشور ها مناسب سفر در کرونا هستند؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، بسیاری از مسافران در زمان ویروس کرونا، به دنبال مقاصد دورافتاده هستند تا هم یک تجربه هیجان انگیز داشته باشند و هم فاصله اجتماعی داشته باشند.

10 مقصد گردشگری دور افتاده در دنیا ، آیا دور افتاده ترین کشور ها مناسب سفر در کرونا هستند؟

خبرنگاران - Official-Canada اخیراً 169 کشور را با توجه به تعداد ورود و تراکم جمعیت مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و آنها را در مقیاس صفر تا 100 برای مشخص مکانهای برتر برای یک تعطیلات در مکانی دورافتاده از نظر اجتماعی، لیست نموده است.

10. ماداگاسکار

ماداگاسکار که در حدود 250 مایلی سواحل آفریقا واقع شده است، دومین کشور جزیره ای عظیم دنیا است که 226658 مایل مربع (46 امین در دنیا) را پوشش می دهد. با وجود بیش از 26 میلیون نفر جمعیت، این جزیره تنها سالانه حدود 291 هزار ورود جهانگرد را مشاهده می نماید.

9. جمهوری قرقیزستان

جمهوری قرقیزستان، کشوری با بیش از 6.3 میلیون نفر جمعیت در آسیای میانه است که سالانه حدود 423 هزار نفر از آن بازدید می نمایند. به علاوه، این کشور از نظر مساحت (77202 مایل مربع) در ردیف میانی لیست واقع شده است و در رتبه 85 دنیای واقع شده است.

8. بولیوی

بولیوی، تنها مقصد آمریکای جنوبی در بین 10 کشور برتر است، یکی از کمترین تعداد ساکنین محلی در هر کیلومتر مربع را دارد (10). نمره 79.5 از 100 این کشور کافی است تا کمی جلوتر از پاراگوئه، همسایه خود پیش رود، که با نمره 75.9 در خارج از 10 برتر واقع شده است.

7. بلیز

بلیز که میخواهد مرزهای خود را برای مسافران بین المللی در ماه اکتبر بازگشایی کند، تنها یکی از هفت مقصدی است که نمره کلی بالاتر از 80 را کسب می نماید. این کشور آمریکای مرکزی در یک سال عادی حدود 489هزار جهانگرد را به خود جذب می نماید و حدود 383 هزار شهروند را در خود جای داده است.

6. پالائو

تعداد متوسط بازدید سالانه پالائو (106 هزار) نفر است که تقریباً شش برابر جمعیت آن است و این کشور جزیره ای در غرب اقیانوس آرام را به یکی از دورافتاده ترین نقاط کره زمین تبدیل نموده است. پالائو با مساحت کل 177 مایل مربع، در رده 180 دنیای واقع شده است.

5. بوتان

در حالی که پادشاهی بودایی بوتان در جنوب آسیا در دهه های اخیر کمتر در انزوا واقع شده است، امتیاز 84.2 آن به اندازه کافی خوب است تا پنجمین مقصد توریستی دورافتاده دنیا در میان 170 کشور باشد.

4. مغولستان

مغولستان کمترین تعداد ساکنان محلی در هر کیلومتر مربع را دارد (دو نفر)، که از کشورهایی مانند استرالیا، ایسلند و کانادا پیشی می گیرد. در شرایط عادی سالانه حدود 529000 نفر از این کشور ملاقات می نمایند.

3. وانواتو

این جزیره در اقیانوس آرام جنوبی وقتی صحبت از دورترین مقصد تعطیلات در دنیا باشد، به خوبی نمایان می گردد. مجمع الجزایر وانواتو با نمره 87.5 از 100 مغولستان را به سختی پشت سر می گذارد، در حالیکه هر ساله حدود 116 هزار بازدید نماینده را به خود جذب می نماید.

2. جزایر سلیمان

جزایر سلیمان، که به دلیل نقش خود در جنگ دنیای دوم مشهور است، تنها با 27، 900 ورود جهانگرد در سال، بدون شک در بین دور افتاده ترین مکان هایی است که مسافران می توانند از آن دیدن نمایند. این دولت مستقل در شمال شرقی استرالیا شامل دوازده جزیره مهم و صدها جزیره کوچکتر است.

1. کالدونیای جدید

کالدونیای جدید در اقیانوس آرام جنوبی با داشتن چیزی بیش از 284 هزار نفر و سالانه حدود 120 هزار جهانگرد، دور افتاده ترین مکان برای تعطیلات است. قلمرو این جزیره فرانسوی برای یک استراحت آرام، امتیاز قابل توجه 92 از 100 را به دست آورد.

منبع : travel pulse

منبع: چمدان
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 731

به "10 مقصد گردشگری دور افتاده در دنیا ، آیا دور افتاده ترین کشور ها مناسب سفر در کرونا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد گردشگری دور افتاده در دنیا ، آیا دور افتاده ترین کشور ها مناسب سفر در کرونا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید