کشمکش بر سر جام در هیاهوی کرونا

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، هنوز معین نیست که سرنوشت لیگ برتر نوزدهم با توجه به گسترش ویروس کرونا چه خواهد بود.

کشمکش بر سر جام در هیاهوی کرونا

به گزارش ، در شرایطی که تمامی دنیا درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، در ایران گویا در کنار مبارزه بر سر از بین بردن این ویروس و پاکسازی جامعه از آن، نبردی هم بر سر معین تکلیف شرایط رقابت های این فصل لیگ برتر جریان دارد. تیم هایی که هر کدام به نحوی در ادامه یا سرانجام لیگ ذی نفع هستند در تلاشند تا با صحبت های خود و با بهره گیری از توان رسانه ای، فضا را به نفع خود تغییر دهند.

قطعا بزرگترین مخالف تعطیلی لیگ برتر و ملغی شدن آن، تیم پرسپولیس است. صدرنشین فعلی لیگ که تا قبل از شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات با اقتدار در رده نخست بود و با سرعت به سمت چهارمین قهرمانی پیاپی حرکت می کرد، هرگز دلش نمی خواهد که در فاصله 9 هفته تا انتها بازی ها تحت هیچ شرایطی جام را از دست بدهد.

البته پرسپولیسی ها هم چندان از ایده ادامه لیگ استقبال نمی نمایند بلکه آن ها صرفا بر این باورند که باید جام لیگ نوزدهم به آن ها اهدا گردد حتی اگر قرار است دیگر هیچ مسابقه ای در لیگ برتر برگزار نگردد. صحبت هایی که سایر مدعیان قهرمانی را به شدت عصبانی نموده و باعث شده تا آن ها با موضع گیری هایی، نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند.

در راس موافقان عدم برگزاری لیگ در شرایط فعلی باشگاه سپاهان اصفهان واقع شده است. نزدیک ترین تعقیب نماینده تیم پرسپولیس در صدر جدول که طی روز های اخیر مدیرانش بار ها با مدیران پرسپولیسی وارد جدال های لفظی شده اند و اعلام نموده اند که با توجه به اهمیت بالای سلامت همگان، هیچ دلیلی برای آغاز زودهنگام مسابقات وجود ندارد و باید تا بهبودی کامل شرایط صبر کرد.

سایر تیم های لیگ فزونی هم اکثرا از ایده تعویق مسابقات حمایت می نمایند و تمایلی ندارند که در این شرایط و به این زودی ها بازی ها را از سر بگیرند. البته سوالی که در این میان مطرح می گردد این است که اگر تیم دیگری هم در صدر جدول بود آیا بازهم سلامتی مردم به دغدغه آن ها تبدیل می شد یا در آن موقع کسب قهرمانی به هر قیمتی اولویت می یافت؟

این سوالی است که پاسخش را هیچکس نمی داند. علی الحساب مطابق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، هرگونه فعالیت ورزشی تا انتها فروردین ماه ممنوع است بعد از آن هم بعید است اجازه از سرگیری آن به سرعت صادر گردد. ستاد ملی مبارزه با کرونا تنها به یک شرط با برگزاری بازی های لیگ برتر آن هم در ماه های خرداد و تیر موافقت خواهد نمود که باشگاه ها محل برگزاری تمرین و همچنین مسابقه را ضدعفونی نمایند و از همه مهم تر بازی ها بدون حضور تماشاگر برگزار گردد.

قطعا هیچ تیمی در دنیا به اندازه لیورپول برای قهرمان شدن در لیگ خود منتظر نمانده. آن ها سی سال است که در انتظار فتح لیگ برتر هستند و قبل از این که فوتبال به خاطر کرونا تعطیل گردد، آن ها فقط دو برد تا قطعی شدن قهرمانی شان فاصله داشتند. با این حال در شرایطی که همه مردم دنیا با این بیماری دست و پنجه نرم می نمایند، در اردوگاه لیورپولی ها هیچ حرفی از اهدای جام به آن ها یا از سر گیری مسابقات نیست. بلکه از سرمربی این تیم گرفته تا بازیکنان آن، همه در فکر سلامتی مردم هستند و معتقدند که حفظ جان حتی یک انسان هم از تمامی برد و باخت های درون مستطیل سبز مهم تر است. لیورپول قطعا بهترین الگو برای تیم های حاضر در فوتبال ایران است تا به همه یادآوری کند که گاهی چیز های مهم تری از فوتبال در زندگی وجود دارد.

ستاد ملی مبارزه با کرونا تنها به یک شرط با برگزاری بازی های لیگ برتر آن هم در ماه های خرداد و تیر موافقت خواهد نمود که باشگاه ها محل برگزاری تمرین و همچنین مسابقه را ضدعفونی نمایند و از همه مهم تر بازی ها بدون حضور تماشاگر برگزار گردد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 313

به "کشمکش بر سر جام در هیاهوی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشمکش بر سر جام در هیاهوی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید