کره شمالی آزمایش موشکی را دفاع از خود خواند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، کره شمالی در واکنش به انتقاد آمریکا نسبت به آزمایش موشکی پیونگ یانگ گفت که این حرکت حق کشور برای دفاع از خود است و این سلاح به طور خاص آمریکا را هدف قرار نداد.

کره شمالی آزمایش موشکی را دفاع از خود خواند

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی روز پنجشنبه همزمان با نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در پشت درهای بسته به درخواست آمریکا و انگلیس، این اظهارات را عنوان نمود.

شلیک یک موشک تازه بالستیک از یک زیر دریایی در روز سه شنبه اولین آزمایش چنین سلاحی در دو سال گذشته می باشد و مهم ترین نمایش قدرت نظامی این کشور از زمان رسیدن جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا است.

واشنگتن این آزمایش را محکوم کرد و از پیونگ یانگ خواست تا در گفتگوهای پایدار و حقیقی مشارکت کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفت که آزمایش اخیر هیچ تهدیدی برای کشورهای همسایه ایجاد نکرد و واشنگتن لزومی ندارد بخاطر سلاحی که به طور خاص آمریکا را هدف قرار نداده، تقلا کند.

این سخنگو خاطرنشان کرد که پیونگ یانگ حقیقتا نگران واکنش غیر عادی آمریکا نسبت به رزمایش کشور برای دفاع از خود است. وی اقدامات آمریکا برای تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل را حرکتی تحریک آمیز خواند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) روز سه شنبه خاطرنشان کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک ناشناس را به سمت آبهای شرقی پرتاب نموده است.

از یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) در بیانیه ای با اعلام این خبر اضافه نمود: ارتش کره شمالی یک موشک بالستیک ناشناس را از نزدیکی شهر سینپو در استان هامگیونگ شمالی در شمال شرقی این کشور به سمت دریای شرقی شلیک نموده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواهان تقویت توان نظامی کشورش برای مقابله با آنچه که اقدامات نیروهای خصمانه علیه پیونگ یانگ خوانده شده و گفته است این اقدام با هدف جنگ علیه کره جنوبی یا ایالات متحده انجام نمی گردد.

به گزارش یونهاپ، کیم طی سخنانی در نمایشگاه توسعه دفاعی که به مناسبت 76 امین سالگرد تاسیس حزب کارگران کره شمالی در پیونگ یانگ دایر شده است، بعلاوه از سئول و واشنگتن به علت تمرینات نظامی مشترک و توسعه سلاح انتقاد کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1244

به "کره شمالی آزمایش موشکی را دفاع از خود خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی آزمایش موشکی را دفاع از خود خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید