چین به تصرف ساختمان کنسولگری اش در آمریکا واکنش نشان داد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین اقدام آمریکا در تعرض به کنسولگری این کشور را اقدامی غیرقانونی مطرح نمود.

چین به تصرف ساختمان کنسولگری اش در آمریکا واکنش نشان داد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

در این ارتباط، وانگ ون بین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار داشت که کشورش به سفارت آمریکا در خصوص تعرض اخیر به ساختمان کنسولگری پکن در هوستون اعتراض نموده است، چون ساختمان کنسولگری چین در هیوستون، یک مکان دیپلماتیک و دارایی ملی چین است و مطابق کنوانسیون وین در رابطه با پیمان کنسولی میان چین و آمریکا، واشنگتن نباید به هیچ وجه به آن تعرض کند.

اعتراض رسمی چین به آمریکا پس از آن اعلام شده است که نیروهای فدرال آمریکا به همراه کلیف سیگرووز از مقام های ارشد وزارت خارجه ایالات متحده، با ورود به کنسولگری چین در شهر هیوستون، ساختمان آن را ضبط کردند، اگرچه دیپلمات های چینی پیش از ورود مأموران فدرال آمریکا ساختمان کنسولگری را ترک نموده بودند.

آمریکا روز چهارشنبه به مقام های چینی اظهار داشت که به دلیل حفاظت از مالکیت اطلاعات معنوی آمریکا و اطلاعات خصوصی آمریکایی ها، باید کنسولگری چین در هیوستون تعطیل گردد.

مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه و رئیس موقت کمیته امنیتی مجلس سنا در توئیتی کنسولگری چین در هیوستون را کانون عملیات جاسوسی و سایبری گسترده و نفوذ حزب کمونیست چین در آمریکا توصیف کرد.

وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام خواهان تعطیلی کنسولگری آمریکا در چنگدو واقع در جنوب چین شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 447

به "چین به تصرف ساختمان کنسولگری اش در آمریکا واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به تصرف ساختمان کنسولگری اش در آمریکا واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید