چرا حیات سیاسی نخست وزیر در انگلیس بسیار کوتاه است؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، لیز تراس نخست وزیر محافظه کار انگلیس در حالی از سمت خود کنار کشید که تنها 6 هفته در این جایگاه حضور داشت؛ سرنوشتی که در 6 سال اخیر گریبان 4 نخست وزیر دیگر را نیز گرفته بود.

چرا حیات سیاسی نخست وزیر در انگلیس بسیار کوتاه است؟

لیز تراس به عنوان سومین نخست وزیر زن انگلیس که پیشتر در راستا به قدرت رسیدن خود را همانند مارگارت تاچر بانوی آهنین حزب محافظه کار تصویر می کرد، تنها 45 روز در این سمت باقی ماند.

تراس که 15 شهریور پس از ملاقات با الیزابت دوم ملکه درگذشته این کشور، کار خود را به طور رسمی شروع نموده بود، 6 هفته پس از شروع به کار، امروز پنج شنبه 28 مهر اعلام نمود که از مقام خود استعفا می دهد.

به این ترتیب تراس در میان نخست وزیران تاریخ انگلیس کوتاه ترین دوره حضور در قدرت را دارد. او چهارمین نخست وزیر بریتانیا است که ظرف 6 سال اخیر قربانی اختلافات داخلی حزب محافظه کار می گردد. از سال 2016 تا به امروز به ترتیب دیوید کامرون، ترزا می، بوریس جانسون و لیز تراس در این جایگاه قرار گرفته بودند و هر کدام به خاطر تشنج و بی ثباتی سیاسی از مقام نخست وزیری کناره گیری کردند.

تراس در بیانیه ای که امروز در مقابل مقر نخست وزیری بریتانیا در داونینگ استریت قرائت کرد، گفت که نظر به شرایط کنونی او قادر نیست مأموریتی را که از سوی حزب محافظه کار برای انجام آن گماشته شده است، به انجام برساند.

او اضافه کرد: من در زمان بی ثباتی بزرگ مالی و بین المللی به قدرت رسیدم؛ در زمانی که خانواده ها و صاحبان کسب و کار نگران نحوه پرداخت صورت حساب های خود بودند و به همین علت به من مأموریت داده شد که این شرایط را تغییر دهم. اما اعلام می کنم که در این شرایط نمی توانم مأموریتی را که از سوی حزب محافظه کار به من محول شده انجام دهم.

منبع: مهر

خبرنگاران وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1541

به "چرا حیات سیاسی نخست وزیر در انگلیس بسیار کوتاه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا حیات سیاسی نخست وزیر در انگلیس بسیار کوتاه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید