طراحی سایت: ورود به سایت چغازنبیل تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به علت خیس بودن سایت چغازنبیل، شرایط بد جوی و جلوگیری از آسیب رسیدن به بنا و گردشگران، بازدید از این مکان ممنوع اعلام شد.

طراحی سایت: ورود به سایت چغازنبیل تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

عاطفه روشنویی، مدیر پایگاه میراث جهانی زیگورات چغازنبیل گفت، به علت بارش شدید باران، ورود به این سایت تا اطلاع ثانوی ممنوع است. او در این باره شرح داد:

با توجه به این که بارندگی های سایت چغازنبیل از آنچه در شهر شوش رخ داده، فرق دارد؛ در این سایت شاهد ریزش باران های تند با قطره های درشت هستیم. به همین علت، آسیب پذیری دیوارها و کف بنا افزایش پیدا نموده؛ چرا که این بنا دارای کف فرش های اصیلی است که راه رفتن روی این کف فرش ها در زمانی که خیس هستند، تخریب و کوتاه شدن عمر آن ها را در پی خواهد داشت.

او در ادامه اضافه نمود:

با توجه به این که سایر قسمت های محوطه از جمله مساکن موقت دوره های مختلف تاریخی، بقایای حصارها و آثار مرتبط با زیگورات نیز دارای ساختار معماری و تاریخی هستند، از این رو، دروازه ورودی که در پایین چغازنبیل و در پشت عرصه قرار گرفته است را بسته ایم و متاسفانه نمی توانیم اجازه ورود گردشگران را به عرصه چغازنبیل در این مقطع زمانی بدهیم. ما حتی مجبور شدیم کارگاه بازسازی را نیز در محل سایت تعطیل کنیم، چرا که حضور کارگرها روی آجرها آسیب رسان بود.

روشنویی در پایان از گردشگران درخواست کرد که همیشه پیش از مراجعه به سایت های دور یا نزدیک مانند چغازنبیل، اخبار هواشناسی منطقه را چک نمایند، زیرا حتی اگر هوا آفتابی باشد اما 24 ساعت قبل از آن باران باریده باشد، باز هم اجازه ورود به عرصه سایت را نخواهند داشت.

منبع عکس: خبرگزاری مهر

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1319

به "طراحی سایت: ورود به سایت چغازنبیل تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: ورود به سایت چغازنبیل تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید