واکنش ترامپ به رای سنا و بقا در قدرت

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از رای سنا که منجر به بقای وی در قدرت شد، با انتشار ویدئویی به آن واکنش نشان داد.

واکنش ترامپ به رای سنا و بقا در قدرت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کنندگان مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه در جلسه رأی گیری استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، رأی به تبرئه وی از اتهام سوءاستفاده از قدرت دادند.

در نشست سنا برای رأی گیری درباره استیضاح دونالد ترامپ، تمامی سناتورهای جمهوری خواه به جز سناتور میت رامنی با استیضاح وی مخالفت کردند و همه سناتورهای دموکرات رأی به برکناری وی دادند. اما در نهایت این جمهوری خواهان بودند که توانستند با 52 رأی ترامپ را در کاخ سفید ابقا کنند.

پس از آن مجلس سنا اقدام به رأی گیری درباره دومین اتهام وارد شده به ترامپ یعنی کارشکنی در تحقیقات استیضاح کرد و ترامپ از این اتهام نیز تبرئه شد. در جریان این رأی گیری، 53 نفر از کنندگان سنا رأی به تبرئه ترامپ دادند و 47 نفر نیز وی را گناهکار دانستند.

ساعتی پس از آن، دونالد ترامپ با انتشار ویدئویی در توئیتر خود را رئیس جمهوری همیشگی برای آمریکا دانست.

وی همچنین از جلسه سنا برای خود با عنوان پیروزی بزرگ یاد کرد و گفت که روز پنجشنبه بیانیه ای در این باره صادر خواهد کرد.

ترامپ همچنین به میت رامنی تنها سناتور جمهوری خواهی که علیه وی رای داد حمله کرد و با اشاره به نامزدی او برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 2012 که رقیب باراک اوباما بود، وی را نامزد شکست خورده ریاست جمهورى نامید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 174

به "واکنش ترامپ به رای سنا و بقا در قدرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترامپ به رای سنا و بقا در قدرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید