واکسیناسیون بچه ها را در دوران کرونا از قلم نیاندازید

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم خواست که در دوران همه گیری کرونا، واکسیناسیون بچه ها را فراموش نکنند.

واکسیناسیون بچه ها را در دوران کرونا از قلم نیاندازید

به گزارش خبرنگاران از وزارت بهداشت، محمد مهدی گویا روز سه شنبه درباره اهمیت واکسیناسیون در دوران کرونا اعلام کرد: تاریخ نظام سلامت کشور ما و بقیه کشورهای جهان به ما نشان داده از زمانی که برنامه واکسیناسیون بچه ها شکل منسجم و همگانی و سراسری در کشور به خود گرفته، مرگ و میر بچه ها کشور به وضوح کاهش پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: بیش از 20 سال است در کشور ما موردی از بیماری فلج اطفال با ویروس وحشی مشاهده نشده است. بیش از سه سال است که انتقال محلی بیماری سرخک در کشور رخ نداده است. این ها در شرایطی است که ما در همسایگی کشورهایی قرار داریم که بعضی از آنها به شدت درگیر این بیماری ها هستند و حجم بالای رفت و آمدهای مردم این کشور با کشور ما یکی از مهمترین عواملی محسوب می گردد که ممکن است در ورود و گسترش بیماری های پیشگیری با واکسن در کشورمان تاثیرگذار باشد. به همین دلیل طوری برنامه ریزی شده که نیروهای بهداشتی سراسر کشور و شبکه بهداشت و درمان کشور با حساسیت ویژه ای موضوع واکسیناسیون بچه ها را دنبال می نمایند و مراقب هستند که مبادا کودکی واکسن های مورد احتیاج خود را دریافت نکند و خدای نانموده شاهد بازگشت این بیماری ها در کشور شویم.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: همه گیری کرونا توجه بسیار زیادی را در سطح کشور به خود جلب نموده است. همه کوشش ها اجرا شده که مبادا برنامه پاسخ به کرونا تاثیر منفی روی سایر برنامه های بسیار با اهمیت بهداشتی کشور داشته باشد که شاید مهمترین آنها موضوع واکسیناسیون بچه ها باشد.

گویا ادامه داد: متاسفانه اطلاعات ما نشان می دهد در بعضی از مناطق کشور برنامه واکسیناسیون بعضی از بچه ها به دلیل کاهش مراجعه خانواده ها با تاخیر روبرو شده است. هرچند نظام مراقبت های بهداشتی اولیه کشور همه کوشش خود را به کار گرفته تا چنین تاخیری رخ ندهد و واکسیناسیون بچه ها به موقع انجام گردد، ولی باز هم ضروری است مردم عزیز کشور و به خصوص والدین بچه ها به این موضوع توجه جدی داشته و اجازه ندهند واکسیناسیون بچه ها به تاخیر بیفتد.

وی اظهار کرد: واکسیناسیون بچه ها جزو برنامه های جاری کلیه مراکز بهداشتی کشور و خانه های بهداشت است و طوری برنامه ریزی شده که به هیچ عنوان این برنامه با وقفه روبه رو نگردد. انتظار می رود که اگر به دلیل ملاحظات مربوط به همه گیری کرونا خانواده ها برای واکسیناسیون فرزندان خود مراجعه ننموده اند هرچه سریعتر این کار را انجام بدهند.

به گزارش ایرنا، سید محسن زهرایی، رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این در همین رابطه گفته بود: بی توجهی به واکسیناسیون بچه ها در شرایط فراگیری کرونا، خطر شیوع سراسری سایر بیماری های واگیر را به دنبال دارد. بیم آن می رود که با سهل انگاری خانواده ها درباره واکسیناسیون بچه ها نه تنها دستاوردهای گذشته کشور در این زمینه ضایع گردد، بلکه در کنار همه گیری کرونا، شاهد همه گیری بیماری های واگیر دیگری همچون فلج اطفال و سرخک نیز باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 416

به "واکسیناسیون بچه ها را در دوران کرونا از قلم نیاندازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون بچه ها را در دوران کرونا از قلم نیاندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید