هشدار به تهرانی ها ؛ احتمال سیلابی شدن رودخانه های استان ، در بستر و حاشیه رودخانه ها توقف نکنید

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، شرکت آب منطقه ای تهران نسبت به بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه های استان در روز پنجشنبه 24 فروردین هشدار داد.

هشدار به تهرانی ها ؛ احتمال سیلابی شدن رودخانه های استان ، در بستر و حاشیه رودخانه ها توقف نکنید

به گزارش خبرنگاران، با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور و بر اساس هشدار نارنجی رنگ این سازمان مبنـی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (23 و 24 فروردین ماه) در استان های تهران و البرز، رگبار شدید باران، رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید پیش بینی شده است که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و احتمال طغیان رودخانه ها وجود خواهد داشت.

با توجه به فعالیت این سامانه بارشی احتمال بروز سیل و طغیان رودخانه ها وجود خواهد داشت، لذا از هموطنان تقاضا می گردد در روزهای مذکور از توقف و تردد در اطراف رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند و به هشدارها و توصیه های ایمنی توجه نموده و مراقبت های لازم را به عمل آورند تا هیچگونه خسارت جانی و مالی متوجه آنها نگردد.

گفتنی است، احتمال بارش شدید باران در محدوده سولقان، امام زاده داود و کن وجود دارد که همانند سال گذشته احتمال سیلاب پیش بینی شده است. به همین منظور اگر مردم به هشدارها توجه کافی نداشته باشند، بیم تکرار حادثه جانی سیل سال گذشته در امام زاده داود وجود خواهد داشت.

بر همین اساس، شرکت آب منطقه ای تهران، در کنار سایر ارگان های مرتبط برای مهار سیلاب های احتمالی در حالت آماده باش است.

ضروری است شهروندان از هرگونه تردد، استقرار و تجمع در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها، دریاچه سدها و دیگر تاسیسات آبی پر خطر و بعلاوه کوهنوردی خودداری نموده و به بنرهای هشدار سیل در حاشیه رودخانه ها و محل های ورودی مکان های گردشگری که به وسیله این شرکت نصب شده است، توجه ویژه ای داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 فروردین 1402 بروزرسانی: 24 فروردین 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1617

به "هشدار به تهرانی ها ؛ احتمال سیلابی شدن رودخانه های استان ، در بستر و حاشیه رودخانه ها توقف نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به تهرانی ها ؛ احتمال سیلابی شدن رودخانه های استان ، در بستر و حاشیه رودخانه ها توقف نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید