نذورات محرم به صورت خشک اهدا گردد، لزوم چاره اندیشی برای گرانی اجاره خانه

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خبرنگاران/فارس در بیانیه شبکه مجمع خیرین استان فارس بر لزوم افزایش سطح نظارت ها بر فرایند تامین و توزیع اقلام بهداشتی و حفاظتی، اهتمام ویژه خیران در تامین بسته های معیشتی و ارائه نذورات به صورت خشک و همچنین برخورد با افزایش بی رویه اجاره مسکن در فارس و مسببان شیوع کرونا تاکید شد.

نذورات محرم به صورت خشک اهدا گردد، لزوم چاره اندیشی برای گرانی اجاره خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

شبکه مجمع خیرین استان فارس با صدور بیانیه ای پیرامون شرایط فعلی بیماری کرونا در استان فارس والزاماتی که باید مورد توجه مسئولان و عموم مردم قرار گیرد، اعلام نظر کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه مجمع خیرین فارس، در این بیانیه ضمن قدردانی از مردم و کوششهای ستاد مقابله با کرونای استان فارس، به موفقیت های حاصله در روبروه با موج اول شیوع بیماری کووید19 اشاره و نسبت به شرایط آماری این بیماری و شاخص های سه گانه تعداد بیماران بستری، بد حال و فوتی ها، و همچنین احتمال بروز خستگی روحی و جسمی سنگربانان سلامت ابراز نگرانی شده است.

در این بیانیه با اشاره به برگزاری سه جلسه هم اندیشی اعضای هیئت مدیره شبکه مجمع خیرین استان فارس، نتایج آسیب شناسی ها اعلام و نظرات و پیشنهاداتی ارائه شده است.

این بیانیه با یادآوری اینکه 2 اصل رعایت فاصله گذاری و استفاده از تجهیزات محافظتی مهمترین اصول در مقابله با کووید19 است، مسائل مرتبط با فاصله گذاری، را یادآوری نموده و پیشنهادهایی در این رابطه ارائه داده است.

بیانیه شبکه مجمع خیرین استان فارس، برخورد قانونی نیروی انتظامی با صاحبان باغ ها و تالارهایی که مبادرت به برگزاری مراسم نموده و می نمایند را مورد تاکید قرار داده و خواهان پیگیری برای ممانعت از برگزاری مراسم های ترحیم و عظیمداشت فوت شدگان بدون رعایت اصول بهداشتی مد نظر شده است.

این بیانیه همچنین با اشاره به تعطیل شدن مراکز اقامتی دارای مجوز، از پذیرش مسافران توسط صاحبان باغ ها و خانه های شخصی و ... بدون رعایت بهداشت خبرداده و خواهان دخالت نیروی انتظامی شده است.

لزوم نظارت بر رعایت فاصله فیزیکی در فروشگاه های مواد غذایی خصوصا مراکز عظیم، تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی توسط صاحبان مشاغل و لزوم همکاری اتحادیه اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی در ساماندهی این موضوع، از دیگر بندهای این بیانیه است.

در بندی از این بیانیه مراعات نشدن فاصله اجتماعی توسط مراجعان به بعضی موسسه های پزشکی اعم از بیمارستانی، درمانگاهی، مطب و آزمایشگاه ها و مراکز تشخیصی و داروخانه ها، یادآوری و لزوم برخورد قانونی با این مراکز مد نظر قرار داده شده است.

نظارت بر جابه جایی مسافر توسط خودروهای مسافربر شخصی و تاکسی ها و الزام آنان به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و سوار نکردن بیش از 3 مسافر، نظارت بر موسسه های دولتی، بانک ها و ... در مورد ارائه ندادن خدمات به افراد فاقد ماسک، نظارت بر حضور شهروندان در پاساژها، آرایشگاه ها و موسسه های آموزشی و هنری، کوشش برای اطلاع رسانی بیشتر پیرامون مخاطرات جدی برگزاری میهمانی های خانوادگی و .... از دیگر موارد مورد تاکید در این بیانیه است.

در این بیانیه پیشنهاد شده است که همراه با گزارش روزانه آمار مرتبط با بیماران و فوت شدگان کروناویروس، گزارشی از تخلفات و برخوردهای قانونی با تخلفات ارائه گردد.

بیانیه یاد شده همچنین با اشاره به مسائل تامین و توزیع تجهیزات محافظتی، پیشنهاداتی خطاب به مسئولان ارائه داده است.

بیانیه شبکه مجمع خیرین با اشاره به کمبود و گرانی ماسک لزوم آموزش تهیه ماسک های پارچه ای مناسب و یاری به کارگاه های فراوری ماسک از نظر تامین مواد اولیه و نیروی جهادی و با اشاره به گرانی مواد ضدعفونی نماینده، آموزش برای استفاده بیشتر از موادشوینده و آب برای شست و شو و ضدعفونی دست ها و البسه، را مورد تاکید قرار داده است.

ساماندهی بهتر توزیع ماسک و مواد ضدعفونی نماینده و نظارت جدی تر بر قیمت این کالاها و شیوه عرضه آنها، درخواست دیگر شبکه مجمع خیرین استان فارس است.

در بخشی از این بیانیه، افزایش هزینه اجاره بهای خانه را یکی از موارد مهم ذکر نموده که سلامت روحی شهروندان خصوصا افراد نیازمند به واسطه آن با مخاطره جدی روبرو نموده است. لذا از مسئولان اجرایی و قضایی درخواست شده تا در این خصوص چاره اندیشی مناسبی انجام گردد.

این بیانیه همچنین با اشاره به قرار داشتن در آستانه ایام محرم و صفر و که اختصاص به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان دارد، از موسسات خیریه و مومنین و متدینین و دوستداران آن حضرت خواسته شده که ضمن توجه به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در فارس، اقدامات ستودنی و ایثارگرانه و مومنانه خود در راستای اهدای نذورات را افزایش و توسعه دهند.

شبکه مجمع خیرین استان فارس درخواست نموده که در راستای تامین ایمنی هرچه بیشتر مردم، به جای طبخ و توزیع غذا، بسته های مواد غذایی به صورت خشک عرضه گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 507

به "نذورات محرم به صورت خشک اهدا گردد، لزوم چاره اندیشی برای گرانی اجاره خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نذورات محرم به صورت خشک اهدا گردد، لزوم چاره اندیشی برای گرانی اجاره خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید