موج سوم کرونا با تمام قدرت شرق اروپا را فراگرفت

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، یک رسانه آلمانی از اوضاع وخیم و حاد کرونایی به ویژه در شرق اروپا و در کشورهای لهستان، مجارستان و جمهوری چک اطلاع داد.

موج سوم کرونا با تمام قدرت شرق اروپا را فراگرفت

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه اتریشی وینر سایتونگ در مطلبی نوشت: کشورهای چک، مجارستان و لهستان رکوردهای جدید مبتلایان و مرگ های کرونایی روزانه را ثبت می نمایند.

این کشورها در شرق اروپا موج اول کرونا را به خوبی پشت سر گذاشتند و به سبب اقدامات سریع و مداوم تعداد مبتلایان و مرگ های کرونایی در این کشورها در بهار نسبتا کم بود. اما بیدار شدن موج جدید کرونا در پاییز برای این کشورها سخت بود و با وجود اعمال محدودیت های سخت و طولانی اما همچنان تعداد قربانیان فرایند افزایشی داشت.

در کشورهایی مانند جمهوری چک ، لهستان و مجارستان موج سوم کرونا با قدرت می تازد. به گونه ای که ماه مارس در جمهوری چک بیشترین مرگ بر اثر ابتلا به کرونا از زمان شیوع این بحران ثبت شد.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی چک در ماه مارس حدود 5779 نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. که تعداد آن ها حدود 800 نفر بیشتر از تعداد مرگ ها در نقطه اوج موج دوم کرونا در ماه نوامبر بود.

از زمان آغاز بحران کرونا در جمهوری چک با حدود 10.7 میلیون سکنه در مجموع حدود 26586 مورد مرگ کرونایی ثبت شده است. پیش از آغاز تعطیلات عید پاک هم وزیر بهداشت این کشور از شهفرایندان خواست با وجود گرم شدن هوا به اقدامات ضد کرونایی پایبند باشند.

وی تاکید نمود : اگر مردم در طول تعطیلات عید پاک زنجیره های ابتلا را قطع ننمایند ما با آشفتگی بزرگی روبرو می شویم.

با وجود اعمال محدودیت های سخت اما در مدت 7 روز گذشته بیش از 400 نفر در ازای هر 100 هزار نفر جمعیت در جمهوری چک به کرونا مبتلا شدند.

لهستان هم از رکوردهای جدید کرونایی خبر داده است. در این کشور هم 35251 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت گزارش شده است. رکورد قبلی مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور در اواخر هفته گذشته با 35143 مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شد.

در لهستان با حدود 38 میلیون نفر جمعیت بیش از دو میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از 53 هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

بر اساس ارزیابی های اخیر نهادهای بهداشتی اروپا نرخ مبتلایان جدید در این کشور به حدود 717 نفر در ازای هر 100 هزار نفر رسیده است. بسیاری از بیمارستان ها در این کشور به مرزهای ظرفیت مجاز خود نزدیک شده اند.

مجارستان هم شرایط کرونایی وخیمی دارد. با وجود کمپین واکسیناسیون سریع و گسترده در این کشور اخیرا با مرگ روزانه 302 نفر در اثر ابتلا به کرونا بالاترین رکورد مرگ های روزانه از آغاز بحران کرونا ثبت شد.

مجارستان با بیش از 20 هزار قربانی در اثر ابتلا به کرونا و با حدود 10 میلیون نفر سکنه در صدر فهرست دارندگان بیشترین قربانی با توجه به جمعیت واقع شده است.

بسیاری از پزشکان همچنان از افزایش آمارهای مبتلایان و مرگ های کرونایی در این کشور شرق اروپا نگرانند. در حال حاضر در بیمارستان های مجارستان 12346 بیمار کرونایی بستری هستند که 1492 نفر آن ها به تنفس مصنوعی احتیاج دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 952

به "موج سوم کرونا با تمام قدرت شرق اروپا را فراگرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج سوم کرونا با تمام قدرت شرق اروپا را فراگرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید