ممنوعیت صادرات خرما، یک نوع خودتحریمی است

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: متأسفانه بازاریابی خوبی در کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمینه خرما صورت نگرفته و واسطه های زیادی در معاملات وجود دارند که امیدوارم با ایجاد دفتر انجمن خرما در بندرعباس بتوانیم دست واسطه ها را در صادرات خرما کوتاه کنیم.

ممنوعیت صادرات خرما، یک نوع خودتحریمی است

محمدرضا صفا در حاشیه راه اندازی دفتر انجمن خرمای استان هرمزگان به عنوان یکی از تشکل های زیر مجموعه اتاق بندرعباس، اظهار کرد: امیدوارم با همدلی تمامی اعضای انجمن در آینده ای نزدیک شاهد شکوفایی انجمن خرما در حوزه صادرات باشیم.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی خود را مسئول می داند از جایی که در آن همدلی و همراهی باشد حمایت کند، افزود: ایجاد انجمن ملی خرما در شهر بندرعباس می تواند همبستگی بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایجاد کند و با شناسایی بازارهای هدف، بهبود زیرساخت های تولیدی خرما، شناساندن پیارم و خرماهای خاص استان هرمزگان در جهان، موجب رونق صنعت خرما شود.

رئیس اتاق بندرعباس با بیان اینکه هدف ما شناساندن محصولات کشت شده در استان هرمزگان و صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای اروپایی است، اعلام کرد: متأسفانه بازاریابی خوبی در کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت نگرفته و واسطه های زیادی در معاملات وجود دارند که امیدوارم با ایجاد دفتر انجمن خرما در بندرعباس بتوانیم دست واسطه ها را در صادرات خرما کوتاه کنیم.

ممنوعیت صادرات، نوعی خود تحریمی است

رئیس انجمن ملی خرما، ممنوعیت صادرات خرما را یک نوع خود تحریمی دانست و گفت: با توجه به رقابتی که میان بازارها وجود دارد این ممنوعیت صادرات می تواند بخش بزرگی از بازار فروش ایران را کوچک کند.

محسن رشید فرخی در آئین افتتاح دفتر انجمن خرمای استان هرمزگان اظهار کرد: خرمای پیارم بر عکس خرماهای دیگر، صادراتی است و با مشکلاتی که کشور با آن روبرو است می تواند یک نقطه عطفی باشد.

رئیس انجمن ملی خرمای کشور اعلام کرد: 25 درصد از محصول پیارمی که در استان هرمزگان به دست می آید به مصرف داخل می رسد و باقی آن پتانسیل صادرات دارد.

وی تشریح کرد: تحریم ها به ما ثابت کرد می توان به اتکا به صادرات غیر نفتی چرخ اقتصاد کشور را چرخاند.

رشیدفرخی مطرح کرد: خرما یک جهش 400 میلیون دلاری را در دو سال پیش تجربه کرد. انجمن خرمای کشور، خواسته خود را روی جهش نیم میلیاردی برای سال گذشته قرار داد اما با تصمیمات لحظه ای که در حوزه صادرات اتخاذ می شود، تحقق این امر با مشکل روبرو می شود.

رئیس انجمن ملی خرمای کشور ابراز داشت: صادرات مانند ویترین کشور است؛ هنگامی که که ممنوعیتی را برای صادرات محصولی قرار می دهیم کشورهای دیگر به دنبال جایگزینی محصولات و فروشنده های دیگر خواهند رفت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 589

به "ممنوعیت صادرات خرما، یک نوع خودتحریمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت صادرات خرما، یک نوع خودتحریمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید