آشنایی با جاذبه های کالیفرنیا

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، کالیفرنیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در آمریکا و جهان است. این ایالت زیبا در غرب آمریکا، دارای جاذبه های بسیار زیادی برای گردشگران است. از کوه های زیبا گرفته تا سواحل ماسه ای، پارک های ملی و شهرهای مدرن، همه و همه موجب شده اند تا کالیفرنیا به یکی از مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی از مهمترین جاذبه های گردشگری کالیفرنیا آشنا کنیم.

آشنایی با جاذبه های کالیفرنیا

شهر لس آنجلس

شهر لس آنجلس مرکز صنعت سرگرمی آمریکا و خانه ی بازیگران و ستاره های مشهور است. این شهر مدرن و پرجنب و جوش، مقصدی خوش آب و هوا برای گردشگران است. دیدن نشان های مشهور هالیوود، قدم زدن در کرانه ی اقیانوس آرام و بازدید از موزه ها و سایت های تاریخی از جمله جاذبه های لس آنجلس به شمار می روند.

پارک ملی یوسمیت

پارک ملی یوسمیت یکی از محبوب ترین پارک های ملی آمریکا است که در شرق کالیفرنیا واقع شده است. این پارک دارای دره ها، آبشارها، رودخانه ها و صخره های بکر است. علاوه بر طبیعت بکر، جنگل های انبوه و چشم اندازهای زیبا، دیدن درختان غول پیکر سکویا از دیگر جاذبه های این پارک محسوب می شود.

خلیج سانفرانسیسکو

خلیج زیبای سانفرانسیسکو یکی از نقاط دیدنی کالیفرنیا است. قایقرانی، تماشای پل مشهور طلایی گیت و مشاهده ی شهر سانفرانسیسکو از بالای تپه ها از جمله فعالیت هایی است که می توان در اینجا انجام داد. همچنین رستوران ها و کافه های ساحلی فضایی رمانتیک برای تعطیلات فراهم می کنند.

دره مرگ

دره ی مرگ، یکی از عجیب ترین و دیدنی ترین نقاط کالیفرنیا است. این دره واقع در بیابان موهاوی دارای چشم اندازهای بیابانی زیبا با کویرهای نمکی، صخره ها و کوه های رنگی است. علاوه بر چشم اندازهای طبیعی، آثار هنری عجیبی مانند درخت جادو در دره ی مرگ قابل مشاهده است.

سانتا مونیکا و ساحل ونیس

سانتا مونیکا یکی از زیباترین سواحل کالیفرنیا در منطقه ی لس آنجلس است. این ساحل محل تفریح و تفرج بسیاری از مردم و گردشگران است. در کنار آن ساحل ونیس قرار دارد که با فرهنگ بوهمی خود شهرت جهانی دارد. می توان در ساحل ونیس از زندگی ساحل نشینان لذت برد.

دیزنی لند

دیزنی لند مجموعه ی عظیم پارک های تفریحی و سرگرمی شرکت والت دیزنی است که در جنوب کالیفرنیا واقع شده است. این مجموعه شامل چندین پارک تماتیک از جمله دیزنی لند، کالیفرنیا ادونچر و دریای جهان است که پذیرای میلیون ها نفر گردشگر در سال است.

پیاده روی روی پل طلایی گیت

پل معلق و زیبای طلایی گیت یکی از نمادهای شهر سانفرانسیسکو است. پیاده روی و عکاسی در این پل یکی از تجربه های فراموش نشدنی سفر به کالیفرنیا است. مناظر خیره کننده ای از خلیج و شهر سانفرانسیسکو از این پل قابل مشاهده است.

دریاچه تاهو

دریاچه زیبای تاهو واقع در مرز کالیفرنیا و نوادا یکی دیگر از جاذبه های طبیعی کالیفرنیا است. این دریاچه که در ارتفاع بالایی قرار گرفته، دارای آبهای بسیار شفاف و آبی رنگ است. تفریحات آبی، قایقرانی، ماهیگیری و اسکی روی آب از جاذبه های دریاچه تاهو به شمار می روند.

دره مرکزی

دره ی مرکزی کالیفرنیا یکی از حاصلخیزترین و زیباترین دره های این ایالت است. این دره پر از باغ های میوه، تاکستان ها و مزارع است. دره ی مرکزی بهشتی برای علاقه مندان به طبیعت و میوه های تازه محسوب می شود. شهرهای زیبایی مانند فرزنو نیز در این دره قرار دارند.

ساحل مالیبو

سواحل مالیبو با آب های آبی زیبا و ماسه های نرم، بهشتی برای تفریحات ساحلی و ورزش های آبی است. این سواحل مجاور شهر لس آنجلس، همواره پذیرای جمعیت زیادی از مردم محلی و گردشگران هستند. ساحل مالیبو زیباترین بخش سواحل کالیفرنیا به شمار می رود.

جزیره سانتاکاتالینا

جزیره ی سانتاکاتالینا تنها در 26 مایلی ساحل لس آنجلس قرار گرفته و مقصدی محبوب برای گردشگران است. این جزیره دارای طبیعتی بکر، سواحلی زیبا و کوه هایی سر به فلک کشیده است. امکانات اقامتی و تفریحی جزیره نیز بسیار مناسب است.

سفر جاده ای پیسیفیک کوست

سفر جاده ای در طول مسیر پیسفیک کوست یا هایوی 1 که از کنار سواحل کالیفرنیا عبور می کند، فرصتی فوق العاده برای تماشای مناظر زیبای ساحلی این ایالت فراهم می کند. رانندگی در این جاده ی خاطره انگیز تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

پرسش و پاسخ:

سوال: شهرهای مهم گردشگری کالیفرنیا کدامند؟

پاسخ: از شهرهای مهم گردشگری کالیفرنیا می توان به لس آنجلس، سانفرانسیسکو، سن دیگو و ساکرامنتو اشاره کرد. لس آنجلس و سانفرانسیسکو از مقاصد اصلی گردشگران در کالیفرنیا هستند.

سوال: مناسب‌ترین زمان برای سفر به کالیفرنیا چه زمانی است؟

پاسخ: بهترین زمان برای سفر به کالیفرنیا، فصل بهار و پاییز است. آب و هوا در این فصول معتدل است. تابستان هوا بسیار گرم و زمستان نیز سردتر است.

منبع مقاله: به جز دیزنی و ساحل رفتن! در کالیفرنیا جه کنیم؟

انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 967

به "آشنایی با جاذبه های کالیفرنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های کالیفرنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید