مجوز نخستین اپراتور منظومه ماهواره مخابراتی اعطا می گردد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران، پروانه اپراتوری ماهواره ای از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با موضوع منظومه ماهواره در قالب طرح سه نما توسط یک شتاب دهنده عرصه فضایی کشور، صادر شد.

مجوز نخستین اپراتور منظومه ماهواره مخابراتی اعطا می گردد

بر این اساس رئیس سازمان فضایی ایران از برگزاری توافق نامه اجرای این پروژه مشارکتی در قالب منظومه ماهواره مخابراتی خصوصی برای نخستین بار در کشور خبر داده است.

قرار است این پروانه فردا 14 بهمن ماه همزمان با روز ملی فناوری فضایی توسط سازمان فضایی ایران در موزه ارتباطات به این کنسرسیوم اعطا گردد.

این همکاری و سرمایه گذاری در مورد منظومه ماهواره ای برای پرتاب ماهواره های کوچک به فضا، توسط بخش خصوصی ، سازمان فضایی ایران و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری انجام می پذیرد.

از آنجایی که در نسل جدید فضا، کشورها به سمت ارزان سازی، کوچک سازی و پرتعدادسازی ماهواره ها در حرکت هستند و همانطور که در صنعت هوایی، تمرکز روی ساخت پهپادها است، در حوزه فضایی نیز کشورها به دنبال قراردادن ماهواره های کوچک در مدار پایین زمین برای برقراری ارتباطات هستند. در این راستا موضوع راه اندازی اپراتور منظومه ماهواره ای در کشور مطرح شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 165

به "مجوز نخستین اپراتور منظومه ماهواره مخابراتی اعطا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز نخستین اپراتور منظومه ماهواره مخابراتی اعطا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید