مایکروسافت: بعضی کارکنان برای همواره، دورکار شدند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، افزایش کار از خانه باعث کاهش تقاضا برای اجاره دفتر و خانه در شهرهای گران قیمت دنیا می گردد. این اتفاقی است که فعلا در نیویورک و سن فرانسیسکو روی داده است.

مایکروسافت: بعضی کارکنان برای همواره، دورکار شدند

شرکت مایکروسافت یکی از شرکت های آمریکایی غول فناوری در دنیا، بخشی از کارکنان خود را برای همواره به صورت دورکار اظهار داشت.

به گزارش خبرنگاران، در جزئیات این خبر آمده است در صورت موافقت مدیر مسوول هر بخش، کارکنان آن بخش می توانند برای همواره، دور کار باشند.

با این اقدام، مایکروسافت نیز از رویه شرکت های عظیم فناوری مثل فیس بوک و توییتر پیروی نموده است.

مایکروسافت 144 هزار نفر نیرو و 125 میلیارد دلار درآمد دارد که 39 میلیارد دلار آن سود خالص است.

این اتفاق نشانه ای از تغییرات عظیم در شیوه کار به دنبال همه گیری بیماری کروناست.

همچنین بسیاری از شرکت ها نیز درباره مساحت دفاتر خود تجدید نظر نموده اند چرا که طولانی شدن کرونا باعث شده بسیاری از کارکنان از منزل، کار خود را دنبال نمایند.

مایکروسافت که به ساخت پرکاربرترین برنامه های کامپیوتری مشهور است گفته که بعضی کارها از جمله کار بر روی تجهیزات و دستگاه ها احتیاجمند حضور است اما بسیاری از کارکنان می توانند بدون احتیاج به کسب موافقت رسمی از مدیر خود، از خانه کار نمایند.

سخنگوی مایکروسافت هم اظهار داشت که هدف از اقدامات جدید، به روز سازی تدریجی شیوه کار است.

افزایش کار از خانه

براساس گزارش دفتر آمار ملی در بریتانیا، بیش از 46 درصد از کارمندان وکارکنان در بریتانیا، کارهای خود را از خانه انجام می دهند.

در امریکا هم این نسبت در ماه می گذشته، به 42 درصد رسیده است. منبع این آمار استاد اقتصاد در دانشگاه استنفورد (پرفسور نیکولاس بلوم) است. در تحقیق او، افراد بالغ بین 20 تا 64 ساله مورد آنالیز قرار گرفته اند که درآمد آنها در سال گذشته بیش از 10 هزار دلار بوده است.

پرفسور بلوم می گوید که این نسبت در ماه آگوست به 35 درصد کاهش یافت با این حال تحول عظیمی در مقایسه با قبل از کروناست. قبل از کرونا، نسبت کار در خانه کارکنان در آمریکا، تنها 2 درصد بود.

بسیاری از کارفرمایان نیز از این شیوه کار راضی هستند و از میزان بالای تاثیرگذاری و نتیجه بخش بودن غافلگیر شده اند با این حال با گذشت چند ماه از آغاز کرونا در دنیا، بعضی نقاط منفی این شیوه کاری نیز بروز نموده است.

به عنوان مثال، ساتیا نادیلا مدیرعامل مایکروسافت گفت که عدم جداسازی میان زندگی شخصی و ساعت کار به این معنی است که بعضی اوقات شما احساس می کنیم هنگام کار، خوابیده اید.

مدیران بسیاری از شرکت ها هم گفته اند که بعد از سرانجام کرونا نیز گزینه انعطاف پذیری را برای کار کارکنان دنبال خواهند کرد.

گروه آمارگیری بی دبلیو سی نیز پیش بینی نموده است بیش از 55 درصد از کارفرمایان با کار از خانه کارکنان خود حداقل یک روز در هفته موافقت خواهند کرد. بیش از 80 درصد از کارکنان نیز با این ایده موافق هستند.

آنالیز شرکت ویلیس تاورز واتسون نیز گفته است کارفرمایان در آمریکا برآورد نموده اند 22 درصد از کارکنان، کار از خانه را ادامه بدهند.

بی بی سی اضافه نمود: تحلیلگران نیز می گویند که افزایش کار از خانه باعث کاهش تقاضا برای اجاره دفتر و خانه در شهرهای گران قیمت دنیا می گردد. این اتفاقی است که فعلا در نیویورک و سن فرانسیسکو روی داده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 633

به "مایکروسافت: بعضی کارکنان برای همواره، دورکار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت: بعضی کارکنان برای همواره، دورکار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید