غرق شدن برزیل در فاجعه کرونا

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، بیمارستان ها و گورستان های برزیل به شرایط اشباع رسیده است.. آمار مرگ های روزانه دیروز در رکوردی جدید به 4195 نفر رسید.

غرق شدن برزیل در فاجعه کرونا

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

کشور برزیل با ثبت مرگ روزانه 4195 نفر بر اثر ابتلا به کرونا به رکورد جدیدی رسید.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا در برزیل که از شرایط قرمز هم عبور نموده و به شرایط سیاه و فاجعه آمیز رسیده نظام بهداشت و درمانی این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

جهش های ویروس در برزیل با افزایش سرایت پذیری و مرگ و میر مبتلایان به کرونا همراه شده و کارشناسان نظام بهداشت و درمان برزیل از وجود نزدیک به 100 نوع ویروس جهش یافته در برزیل سخن می گویند که بعضی از آنها از جمله نوع آمازونی آن قدرت سرایت بسیار بالایی دارد.

گورستانی در برزیل/ رویترز

با این حال ژائیر بولسونارو رییس جمهوری راستگرای این کشور که به ترامپ برزیل شهرت دارد، همچنان مخالف اعمال محدودیت ها در کشورش است و معتقد است ضرر مالی و اجتماعی قرنطینه و تعطیلی کسب و کارها بسیار بیشتر از مرگ و میرهای چند هزار نفری روزانه شهفرایندانش است.

بر اساس آمار رسمی در کشور 212 میلیون نفری برزیل تا کنون بیش از 330 هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و برزیل پس از ایالات متحده آمریکا به صندلی دومین کشور با مرگ و میر بالای کرونا دست یافته است.

بولسونارو اما مخالف اعمال محدودیت ها و قرنطینه است و طی 13 ماه گذشته با برکناری 2 وزیر بهداشت که خواهان اعمال سیاست های محدود نماینده بودند؛ نشان داده که در عادی انگاری شرایط و عدم تعطیل کردن اضطراری کشورعزم جدی دارد.

او سه شنبه این هفته با وجود رسیدن آمار مرگ های روزانه به بالای 4 هزار نفر بار دیگر در سخنانی مخالفت خود را با تعطیلی و اعلام شرایط اضطراری در کشورش خاطرنشان کرد.

کارشناسان نظام بهداشت و درمان برزیل از 2 ماه پیش و همزمان با شیوع ویروس جهش یافته نوع برزیلی (P.1) در این کشور به دولت هشدار داده بودند که اگر سیاست های محدود نماینده در پیش نگیرد آمار مرگ و میرهای روزانه به بالای 3 هزار نفر در روز خواهد رسید و حالا این آمار حتی رقم 4 هزار نفر را هم رد نموده و کارشناسان می گویند با ادامه این فرایند مرگ روزانه بیش از 5-6 هزار نفر هم در برزیل دور از انتظار نخواهد بود.

شرایط برزیل به گونه ای است که بیمارستان ها مملو از بیماران کرونایی است و بالای 90 درصد از ظرفیت بیمارستان های این کشور به بستری کردن بیماران کرونایی اختصاص یافته با این حال با توجه به آمار بالای ابتلاهای جدید در این کشور بسیاری از بیماران به دلیل نبود ظرفیت بستری در بیرون بیمارستان بر اثر عدم رسیدگی پزشکی، فوت می نمایند.

همچنین بیمارستان های این کشور با کمبود جدی بعضی اقلام از جمله کپسول های اکسیژن روبرو هستند.

در گورستان های برزیل هم انبوه جسدهای کرونایی شرایط سخت و بحرانی ایجاد نموده و در بسیاری از گورستان های این کشور به دلیل کمبود جا، با نبش قبرهای قدیمی فوت شدگان کرونایی را در قبرهای قدیمی دفن می نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 933

به "غرق شدن برزیل در فاجعه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرق شدن برزیل در فاجعه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید