طرح جورج فلوید برای استاندارد پلیس آمریکا تصویب شد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، طرح جورج فلوید برای ایجاد استاندارد ملی برای عملکرد اداره پلیس با 220 رای اعضای مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

طرح جورج فلوید برای استاندارد پلیس آمریکا تصویب شد

این قانون روز چهارشنبه با 220 رای موافق در برابر 212 رای منفی به تصویب رسید و باید برای تبدیل شدن به قانون، موافقت سنای آمریکا را هم کسب کند.

هدف این قانون ایجاد استاندارد ملی برای عملکرد دپارتمان پلیس است.

دستورالعمل جمع آوری داده ها در برخوردها؛ سرمایه گذاری در برنامه های پلیس مبتنی بر اجتماع؛ تسهیل قانون فدرال برای پیگرد قانونی زور بیش از حد و ایجاد دادستانی های مستقل برای تحقیقات پلیس بخشی از اهداف این طرح اعلام شده است

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هم در این زمینه گفت: من به احترام جورج فلوید در خصوص قانون عدالت در پلیس رأی مثبت دادم. خشونت پلیس به ویژه علیه سیاه پوستان آمریکایی مدت زیادی ادامه داشته است.

وی اضافه نمود: پلیس باید جوابگو باشد.

در مقابل جمهوری خواهانی همچون اندی بیگز که مخالف این طرح بودند، معتقدند قانون عدالت در سیاست گذاری دموکرات ها موجب بی پولی پلیس می گردد، منابع را از ادارات پلیس تخلیه می نماید و جوامع ما را در معرض جرایم قرار می دهد. این یکی دیگر از قوانین اساسی حزب است که میخواهد ملت عظیم ما را متحول کند.

ایلهان عمر یکی از طراحان این قانون، ریاست جلسه مجلس نمایندگان را در زمان تصویب این طرح بر عهده داشت و گفت امروز ، 10 ماه پس از قتل جورج فلوید، من افتخار داشتم که ریاست بحث را بر عهده بگیرم.

جورج فلوید آمریکایی آفریقایی تبار بود که پنجم خرداد 1399 در حین دستگیری پلیس در مینیاپولیس پس از آنکه یک افسر پلیس سفیدپوست بنام درک شووین زانویش را به مدت 8 دقیقه و 46 ثانیه بر روی گردن وی فشار داد، کشته شد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 897

به "طرح جورج فلوید برای استاندارد پلیس آمریکا تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جورج فلوید برای استاندارد پلیس آمریکا تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید