شورای شمالگان محل ملاقات وزیران خارجه آمریکا و روسیه

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، وزیر امور خارجه آمریکا به دانمارک، ایسلند و گرینلند سفر نموده و در جریان این سفر با همپیمانان کشورش تعامل خواهد داشت و همچنین در نشست شورای وزیران خارجه سازمان موسوم به شورای شمالگان در شهر ریکیاویک (ایسلند) و مذاکراتی دوجانبه با روسیه در حاشیه این نشست شرکت خواهد نمود.

شورای شمالگان محل ملاقات وزیران خارجه آمریکا و روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای شمالگان به عنوان نهاد سیاستگذار اصلی در حوزه قطب شمال متشکل از هشت کشور شامل آمریکا، روسیه، کانادا و کشورهای نوردیک شمال اروپاست که به هماهنگی و همکاری درخصوص مسائل مرتبط با توسعه و حفاظت محیط زیستی در این منطقه می پردازد.

روسیه قرار است عهده دار ریاست شورای شمالگان گردد و نشست آینده وزرای خارجه این سازمان مصادف با بیست و پنجمین سالگرد تاسیس آن برگزار می گردد و همچنین به موجب آن دوره دو ساله ریاست ایسلند بر سازمان نیز انتها می یابد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، برنامه دارد تا با سرگئی لاوروف، همتای روسیه ای خود در حاشیه نشست وزرا در ریکیاویک ملاقات داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا سفرش را ابتدا با رفتن به دانمارک آغاز می نماید و در آنجا با رهبران این کشور به منظور بحث بر سر تغییرات آب و هوایی و تقویت روابط دوجانبه ملاقات خواهد نمود.

پس از آن بلینکن راهی ایسلند خواهد شد تا در آنجا در نشست وزرای خارجه شورای شمالگان شرکت کند.

بلینکن در ادامه در توقف بعدی خود در گرینلند با مقامهای ارشد دولتی ملاقات خواهد داشت و با آنها بر سر تداوم همکاری در منطقه شمالگان بحث خواهد نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1037

به "شورای شمالگان محل ملاقات وزیران خارجه آمریکا و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای شمالگان محل ملاقات وزیران خارجه آمریکا و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید