سازمان بهداشت جهانی: شرایط سودان برای مبارزه با کرونا خطرناک است

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، سازمان بهداشت جهانی به دلیل ضعف ساختار بهداشتی در سودان، این کشور را برای مبارزه با ویروس کرونا در شرایط خطرناکی دانست.

سازمان بهداشت جهانی: شرایط سودان برای مبارزه با کرونا خطرناک است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودان تریبون، سازمان بهداشت دنیای با انتشار بیانیه ای با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا بیان کرد: سودان در شرایط خطرناکی برای مبارزه با ویروس کرونا واقع شده است چراکه ساختار بهداشت در این کشور ضعیف و ناتوان است.

این سازمان توضیح داد: در صورتی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سودان افزایش چشم گیری پیدا کند، این کشور توانایی مهار و ریشه کنی آن را ندارد چراکه طی ده ها سال گذشته دولت خارطوم بودجه اندکی را برای توسعه زیرساخت های بهداشتی در سودان اختصاص داده و این در حالی است که کادر پزشکی و درمانی چندانی قوی ندارد و فاقد امکانیات پزشکی و دارویی ضروری است.

در این بیانیه با تاکید بر ضعف ساختار پزشکی و درمانی سودان آمده است: این ساختار سراسر سودان را تحت پوشش خدمات پزشکی و درمانی خود قرار نمی دهد و در صورت شیوع ویروس کرونا در این کشور زمانی طول خواهد کشید تا مبتلایان این بیماری تحت درمان قراربگیرند.

به نوشته این روزنامه چاپ خارطوم، وزارت بهداشت سودان اقداماتی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور انجام داده است که از جمله آنها می توان به معین بیمارستان های خاص برای درمان مبتلایان به این ویروس اشاره نمود.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای بیان کرد: دو نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که یکی از آنها جان خود را از دست داد و 13 نفر دیگر هم در قرنطینه خانگی به سر می برند.

در همین حال، کمیته عالی مبارزه با کرونا در سودان بیان کرد: 8 نفر در منطقه دارفور (غرب سودان) مشکوک به ویروس کرونا شناسایی شدند که در بین آنان دو نظامی مصری وابسته به نیروهای یونامید به چشم می خورند.

یونامید متشکل از صلح بانان سازمان ملل و اتحادیه آفریقاست که برای نظارت بر فرایند آتش بس به دارفور اعزام شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 259

به "سازمان بهداشت جهانی: شرایط سودان برای مبارزه با کرونا خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی: شرایط سودان برای مبارزه با کرونا خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید