رویترز: 4 شرکت چینی به لیست تحریم های آمریکا افزوده می گردد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، منابع مطلع می گویند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روزهای پایانی زمامداری خود به دنبال آن است تا چین ستیزی را به عنوان میراثی برای دولت های آینده واشنگتن باقی بگذارد. به همین دلیل هم هست که به زودی نام 4 شرکت چینی دیگر نیز به لیست تحریم های آمریکا اضافه می گردد.

رویترز: 4 شرکت چینی به لیست تحریم های آمریکا افزوده می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این تحریم ها ظرف هفته آینده، به بهانه همکاری این شرکت ها با ارتش چین اعمال خواهد شد اما هدف اصلی آن ممانعت از تسلط چین بر دنیای فناوری است.

این در حالی است که خیلی از کارشناسان ابعاد این تحریم ها را در حد و اندازه ای نمی بینند که به سد شدن راه چین منجر گردد. همزمان، دولت احتمالی جو بایدن دموکرات نیز رویکردی متفاوت در قبال پکن اتخاذ خواهد نمود که اگرچه همچنان سختگیرانه است اما مبتنی بر تعامل دیپلماتیک خواهد بود.

آمریکا پیشتر نیز نام 24 شرکت چینی را به لیست تحریم های خود افزوده بود. در مقابل، وزارت بازرگانی چین از دولت واشنگتن خواست رفتاری سنجیده به خرج دهد و دست از آزار شرکت های چینی بردارد.

پیشتر هم وبگاه آکسیوس گفته بود طی روزهای باقی مانده از زمامداری ترامپ، شاهد تنگ تر شدن حلقه تحریم های آمریکا علیه چین خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 717

به "رویترز: 4 شرکت چینی به لیست تحریم های آمریکا افزوده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: 4 شرکت چینی به لیست تحریم های آمریکا افزوده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید