دستاورد اعزام فرنگی کاران به جام جهانی صربستان تشریح شد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران، بهروز حضرتی پور مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص عملکرد کشتی گیران کشورمان در رقابت های جام جهانی کشتی انفرادی در صربستان گفت: با تصمیمی که محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اتخاذ نموده بود، قرار شد که در اوزانی که سهمیه المپیک را کسب ننموده ایم کشتی گیر به صربستان اعزام کنیم.

دستاورد اعزام فرنگی کاران به جام جهانی صربستان تشریح شد

وی ادامه داد: بر این اساس اعزام نفرات در اوزان 67، 87 و 97 کیلوگرم مدنظر ما بود که به خاطر شرایط وزن 67 کیلوگرم و آماده نبودن کشتی گیران این وزن به دلیل بیماری، فقط در اوزان 87 و 97 کیلوگرم به صربستان رفتیم.

حضرتی پور در خصوص سطح مسابقات صربستان گفت: این مسابقات با حضور قهرمانان دنیا و المپیک برگزار گردید و فقط تعداد کمی از کشتی گیران مطرح حضور نداشتند، از طرفی کشتی گیران بعضی از کشورها از جمله روسیه، بلاروس و اوکراین بسیار خوب تمرین نموده بودند و در شرایط بهتری در این مسابقات حضور داشتند که تمامی این عوامل باعث شده بود که مسابقات در سطح و کیفیت بالایی برگزار گردد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه کادر فنی تیم ملی این مسابقات را به عنوان یک رقابت تدارکاتی محسوب نموده است توضیح داد: با توجه به اینکه احتمال این داشت که دیگر نتوانیم در تورنمنت با کیفیتی حضور پیدا کنیم، بهترین فرصت بود که کشتی گیران خود را در این مسابقات به جهت آنالیز شرایط آنها اعزام کنیم.

وی در خصوص شرایط کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها گفت: به خاطر بعضی از مسائل از جمله تعطیلی اردوهای تیم های ملی، کشتی گیران ما مدت زمان کمی در اختیار داشتند تا آماده شوند و در این مسابقات بسیار مشهود بود که کشتی گیرانی که از اردو به رقابت ها اعزام شدند تا کشتی گیرانی که از خانه به رقابت ها رفتند، عملکرد بهتری داشتند و درس های خوبی از این مسابقات گرفتیم.

حضرتی پور توضیح داد: البته هم حسین نوری و هم محمدهادی ساروی عملکرد خوبی در این رقابت ها داشتند اما، یکی از عواملی که در کار کشتی گیران خلل ایجاد کرد بحث داوری بود که سایر کشورها نیز به آن اذعان داشتند که داوران به نفع کشتی گیران روس قضاوت می کردند.

وی ادامه داد: در کشتی حسین نوری با حریف روس، حریف هم با سر ضربه می زد و هم انگشت می گرفت و حسین نوری نیز 2 دقیقه فشار بر روی او وارد کرد اما اخطار را به کشتی گیران ما دادند برای اینکه این کشتی گیر در خاک بسیار خوب فن می زند اما در همان خاک نیز زیاد قوی نیست و در کشتی فینال هم دیدید که کشتی گیر بلاروس به راحتی فن را بر روی او اجرا کرد و پیروز شد. در کشتی ساروی نیز باز شاهد ناداوری بودیم چراکه داوران 2 پوئن بی مورد را به دلیل ضربه زدن به حریف روس دادند در حالی که ساروی کاری انجام نداده بود. بهرحال داوران با این شیوه به دنبال ایجاد فاصله امتیازی بین کشتی گیر ما با کشتی گیر روس بودند تا جای جبران کار سخت گردد.

حضرتی پور با بیان اینکه پس از برگزاری این مسابقات، برگزاری سایر رقابت ها نیز، امکان پذیر است گفت: اولین رقابت مهم پیش روی ما قهرمانی آسیا در بهمن ماه است و ما تا آن موقع باید با برگزاری اردوها منظم و تمرینات لازم کشتی گیران را آماده کنیم و پس از آن نیز باید خود را آماده حضور در رقابت های گزینشی در فروردین ماه سال 1400 کنیم.

وی در سرانجام اعلام کرد: بحث برگزاری تمرینات و حضور کشتی گیران در اردوها بسیار مهم است، چراکه این مسابقات به ما نشان داد که کشتی گیرانی که بهتر و مستمر تمرین نموده بودند شرایط خوبی داشتند و ما نیز باید از فرصت کم باقی مانده نهایت استفاده را بکنیم و با یک برنامه ریزی مناسب هرچه زودتر اردوهای تیم های ملی را شروع کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 785

به "دستاورد اعزام فرنگی کاران به جام جهانی صربستان تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد اعزام فرنگی کاران به جام جهانی صربستان تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید