درخواست وزارت کشور براى تمدید یکساله امهال تسهیلات زلزله زدگان کرمانشاه

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوى وزارت کشور از درخواست این وزارتخانه براى تمدید زمان امهال تسهیلات زلزله زدگان کرمانشاه اطلاع داد.

درخواست وزارت کشور براى تمدید یکساله امهال تسهیلات زلزله زدگان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانى وزارت کشور، سید سلمان سامانی معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور با اشاره به آخرین شرایط اقدامات اجرا شده در مورد بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: از تعداد 41 هزار و 158 واحد مسکونی تخریبی 38 هزار و 744 واحد احداث و به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی 2414 واحد به جامانده نیز در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی 94 درصد می باشد.

وى در ادامه اضافه نمود: همچنین کلیه واحدهای تعمیری مشتمل بر 67 هزار و 548 واحد اتمام و به بهره برداری رسیده است.

سخنگوى وزارت کشور با بیان اینکه در حوزه بازسازی واحدهای دامی در مناطق زلزله زده تعداد 12 هزار و 952 واحد نوسازی تکمیل و بهره برداری رسیده است، اضافه نمود: تعداد 9 هزار و 751 واحد صنفی، صنعتی و خدماتی در مناطق آسیب دیده تکمیل شده اند.

سامانى با بیان اینکه در هزارمین روز از زلزله آبان ماه 96 نیز هزار کلاس درس به بهره برداری رسید، گفت: از تعداد 247 واحد بهداشتی و خدمات درمانی آسیب دیده نیز 240 واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

معاون هماهنگى وزارت کشور یادآور شد: در فرآیند بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده تعداد 11 هزار نفر در قالب 540 پیمانکار مشغول فعالیت بوده و 220 مهندس ناظر نیز مسئولیت نظارت بر فرآیند ساخت و سازها را برعهده داشته است.

سامانى تاکید نمود: پدیده مهاجرت معکوس به روستاهای مناطق آسیب دیده نیز همزمان با انجام اقدامات بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی و زیرساخت ها شکل گرفته است.

وى با اشاره به اینکه وزیر کشور شخصاً از زمان وقوع زلزله تا به امروز مدیریت و به خاتمه رسیدن مسائل مربوط بازسازی زلزله کرمانشاه را مورد تاکید و نظارت قرار دادند، توضیح داد: در شهرها و روستاهای مناطق زلزله زده کاملا زندگی به حالت عادی بازگشته و کسب و کار رونق دارد

سامانی اضافه نمود: در همین ارتباط نیز درخواست نموده ایم که با توجه به شرایط سخت مالی زلزله زدگان و با توجه به پیگیری های متعدد به وسیله بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن و تجارت و ..... یک سال دیگر پرداخت تسهیلات مربوطه امهال گردد که امیدواریم با دستور ریاست محترم جمهورى این موضوع منجر به نتیجه گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 692

به "درخواست وزارت کشور براى تمدید یکساله امهال تسهیلات زلزله زدگان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وزارت کشور براى تمدید یکساله امهال تسهیلات زلزله زدگان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید