درخواست الکاظمی برای آزادی معترضان عراقی و آنالیز توافقات راهبردی عراق و آمریکا

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، نخست وزیر جدید عراق در سخنرانی دیشب خود، خواهان آزادی معترضان بازداشت شده، بازگشت عبدالوهاب الساعدی فرمانده برکنار شده ارتش عراق به خدمت نظامی و تشکیل ستاد بحران برای آنالیز توافقات راهبردی آمریکا و عراق شد.

درخواست الکاظمی برای آزادی معترضان عراقی و آنالیز توافقات راهبردی عراق و آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از السومریه نیوز، مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق شنبه شب در سخنانی از نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی این کشور خواست تا همه تظاهرات نمایندگانی را که دست آنها به خون کسی آلوده نیست، آزاد نمایند.

وی همچنین خواهان بازگشت عبدالوهاب الساعدی (فرمانده برکنار شده دوره نخست وزیر قبلی عراق) به خدمت نظامی در کسوت ریاست دستگاه مبارزه با تروریسم شد و گفت که باید کمیته حقیقت یاب برای آنالیز تحولات عراق از زمان اکتبر گذشته تشکیل گردد.

نخست وزیر جدید عراق با تاکید بر لزوم عدم تاخیر حقوق بازنشستگان گفت: تدابیری را در مورد حقوق بازنشستگان و تشکیل کمیته قانونی برای آنالیز حقایق مربوط به تحولات اکتبر سال 2019 (شروع اعتراضات در عراق) و مجازات عاملان ریخته شدن خون عراقی ها و پرداخت غرامت آن به خانواده های شهداء اتخاذ کردیم.

وی اضافه نمود: همچنین از دستگاه های امنیتی عراق خواسته ایم تا همه زندانیانی که در تظاهرات شرکت نموده بودند، آزاد نمایند و از دستگاه عالی قضایی نیز درخواست کردیم که برای آزادی معترضان به استثنای کسانی که در ریختن خون مردم نقش داشته اند، همکاری نمایند.

الکاظمی مطرح نمود: ستادی متشکل از افراد متخصص و کارشناس در مسایل روابط بین الملل جهت انجام مذاکرات با طرف آمریکایی به منظور آنالیز توافقات راهبردی بین دو کشور تشکیل می دهیم.

نخست وزیر عراق همچنین گفت که باید کمیته ای برای همکاری با کمیسون انتخابات به منظور برگزاری انتخابات پارلمانی شفاف و عادلانه تشکیل گردد.

وی در انتها گفت که عبدالوهاب الساعدی- که در دوره نخست وزیر قبلی برکنار شده بود- باید به خدمت نظامی بازگردد و در سمت ریاست دستگاه مبارزه با تروریسم عراق فعالیت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 377

به "درخواست الکاظمی برای آزادی معترضان عراقی و آنالیز توافقات راهبردی عراق و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست الکاظمی برای آزادی معترضان عراقی و آنالیز توافقات راهبردی عراق و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید