خبر خوش وزیر راه برای متقاضیان مسکن ، خانه مقرون به صرفه می گردد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، وزیر راه و شهرسازی با بیان مسکن را برای خانه دار شدن مردم مقرون به صرفه می کنیم گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را در بخش مسکن بیش تر کرد.

خبر خوش وزیر راه برای متقاضیان مسکن ، خانه مقرون به صرفه می گردد

به گزارش خبرنگاران، رستم قاسمی با یادآوری این که فاصله عرضه و تقاضای مسکن ناشی از عدم انجام اقدامات لازم در بخش مسکن در حوزه مسکن در دولت گذشته است و باعث افزایش قیمت شد، اظهار کرد: برای اجرای اقدامات دولت سیزدهم در بخش مسکن باید زیرساخت ها فراهم می شد که یکی از این کارها طراحی سامانه ثبت نام و شناسایی اراضی مورد نظر و طراحی سایت ها بود.

وی با بیان این که این اقدام به سرعت انجام و پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن نیز آغاز شد، یادآور شد: در 6 ماه ابتدایی دولت زمین 1.5 میلیون واحد مسکونی بارگذاری و طراحی سایت ها انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که واحدهای نهضت ملی مسکن به مرحله فنداسیون رسیده است، افزود: تا به امروز فقط 4 درصد از اراضی دستگاه های دولتی برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.

قاسمی با تاکید بر این که مسکن یکساله ساخته نمی گردد و زمان بر است، گفت: امیدواریم طی 2 سال بتوانیم عملیات اجرایی ساخت 2 میلیون واحد را انجام دهیم. اجرای این پروژه ها در ریل خوبی قرار گرفته است و و وزارت راه و شهرسازی تا سرانجام شهریور ماه اراضی دو میلیون واحد را تامین می نماید و ساخت آغاز می گردد.

وی با بیان امیدوارم تعهد ساخت 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال محقق گردد، توضیح داد: از دستگاه های دولتی در رابطه با تخصیص زمین راضی نیستیم. این دستگاه ها زمین های مورد احتیاج نهضت ملی مسکن را تحویل وزارت راه نداده اند.

وی یادآور شد: در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور اعلام شد که دستگاه های دولتی باید ظرف یک ماه اراضی خود را تحویل وزارت راه دهند و در صورت عدم انجام این کار، سند -زمین ها- به نام وزارت راه وشهرسازی ثبت می گردد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که دغدغه رهبر معظم انقلاب در بخش مسکن یک فرمان است که باید آنرا اجرا کنیم، اظهار کرد: در پی اجرای تعهدات خود هستیم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را زیاد کرد. باید فاصله عرضه و تقاضا مسکن کاهش یابد تا مردم بتوانند خانه های مقرون به صرفه تری بخرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1515

به "خبر خوش وزیر راه برای متقاضیان مسکن ، خانه مقرون به صرفه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش وزیر راه برای متقاضیان مسکن ، خانه مقرون به صرفه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید