خبرنگاران 81 هزار نفر در سامانه خوداظهاری سلامت در قم ثبت نام کرده اند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، قم - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تا به امروز بیش از 81 هزار تن از شهروندان قمی در سامانه خوداظهاری سلامت ثبت نام کرده اند.

خبرنگاران 81 هزار نفر در سامانه خوداظهاری سلامت در قم ثبت نام کرده اند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی اظهار کرد: از میان جمعیت غربالگری شده 19 هزار و 801 تن نیازمند پیگیری و چهار هزار و 904 تن نیازمند پیگیری فوری بوده اند که این آمار نشان می دهد، شرایط سلامت مردم باید با سرعت بیشتری بررسی شود.

وی گفت: مراقبان سلامت تا به امروز شرایط 42 هزار تن از مردم استان قم را به صورت تلفنی مورد بررسی قرار داده اند.

وی بیان نمود: نسبت افراد بدون مشکل نسبت به جمعیت کل غربالگری شده 20 تا 40 درصد است و نسبت جمعیتی که نیازمند مراقبت در منزل هستند نیز 40 تا 60 درصد جمعیت کل است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 66 درصد از جمعیتی که نیازمند پیگیری فوری بوده را تا به امروز پیگیری کرده و شرایط 50 درصد آن هایی که نیاز به پیگیری غیرفوری داشته اند را دنبال کرده ایم.

محبی شرح داد: در استان قم 9 مرکز و پایگاه بهداشت را فعال کرده ایم و هزار و 100 تن به مراکز سلامت مراجعه کردند که از میان آن ها نزدیک به 300 تن به بیمارستان ها ارجاع داده شدند.

جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه با تاکید بر گسترش فعالیت های حوزه بهداشت در قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا گفت: باید همگان تلاش و به حوزه بهداشت کمک کنیم تا شاهد از بین رفتن این ویروس باشیم

محمدرضا قدیر گفت: همگان باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده تا شاهد متوقف کردن این ویروس باشیم.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

معاون عمرانی استانداری قم، از فرایند آماده سازی بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم بازدید کرد.

این بیمارستان با 220 تخت قرار است در آینده نزدیک به بهره برداری رسیده و در اختیار همشهریان قرار گیرد.

در این بازدید که بابک فرزین نیا، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم نیز حضور داشت، شرحاتی در مورد فرایند تکمیل بیمارستان ارائه شد.

جواد خدادادی رییس بیمارستان کامکار قم که به دلیل حضور مستمر در بیمارستان به ویروس کرونا مبتلا شده بود، بعد از بهبودی کامل به محل کار خود بازگشت.

به گزارش خبرنگاران، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت عصر امروز (28 اسفند) گفت: تا به امروز 17 هزار و 361 تن در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و 135 تن به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و 5 هزار و 710 تن نیز بهبود یافته اند.

به گفته قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم، در 24 ساعت گذشته 22 تن به ویروس کرونا مبتلا و آزمایش آنها مثبت اعلام شده است که با آمار امروز، تعداد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده و ثابت شده است، در این استان 1074 تن هستند.

شهفرایندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 248

به "خبرنگاران 81 هزار نفر در سامانه خوداظهاری سلامت در قم ثبت نام کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 81 هزار نفر در سامانه خوداظهاری سلامت در قم ثبت نام کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید