خبرنگاران کمیسیون حقوق بشر خواهان توقف استفاده از فناوری تشخیص چهره در اعتراضات شد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، تهران - خبرنگاران - کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه خواهان توقف استفاده از فناوری تشخیص چهره در جریان اعتراضات مسالمت آمیز شد.

خبرنگاران کمیسیون حقوق بشر خواهان توقف استفاده از فناوری تشخیص چهره در اعتراضات شد

به گزارش فرانس 24، میشل باشلت اظهار کرد، بکار گیری این فناوری می تواند تبعیض علیه مردم آفریقای تبار و اقلیت های دیگر را افزایش دهد.

باشلت در بیانیه ای اظهار کرد: باید استفاده از فناوری تشخیص چهره در اعتراضات مسالمت آمیز تا زمانی که کشورها قبل از بهره مندی از این فناوری مسائل حقوق بشر را به طور دقیق رعایت ننمایند، متوقف گردد.

بیانیه حقوق بشر سازمان ملل در حالی منتشر می گردد که با گذشت یک ماه از اعتراضات سراسری علیه نژاد پرستی در آمریکا و اقدامات خشونت آمیز پلیس این کشور، انتقادهای زیادی نسبت به همکاری شرکت های فناوری در خصوص ثبت چهره افراد شرکت نماینده در اعتراض ها افزایش یافته است.

با افزایش انتقادها، شرکت های مایکروسافت و آمازون اعلام کردند که فروش نرم افزار تشخیص چهره را به پلیس متوقف می نمایند.

اعتراضات خیابانی در آمریکا پس از آن شروع شد که پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا پس از دستگیری و دستبند زدن به جرج فلوید رنگین پوست46 ساله، بیش از 8 دقیقه با زانو به گردن وی فشار آورد و در حالیکه او مدام می گفت نمی توانم نفس بکشم، با این برخورد پلیس کشته شد.

خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان، مساله همیشگی است و مرگ فلوید جرقه ای برای ابراز صدها سال بی عدالتی در این کشور شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 475

به "خبرنگاران کمیسیون حقوق بشر خواهان توقف استفاده از فناوری تشخیص چهره در اعتراضات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمیسیون حقوق بشر خواهان توقف استفاده از فناوری تشخیص چهره در اعتراضات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید