خبرنگاران ورود خودروهای با پلاک استان های آلوده به قزوین ممنوع شد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، قزوین - خبرنگاران - استاندار قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی ورودی ها و خروجی های استان غربالگری می گردد و از ورود خودروهای با پلاک استان های آلوده به قزوین جلوگیری خواهد شد.

خبرنگاران ورود خودروهای با پلاک استان های آلوده به قزوین ممنوع شد

راهنمایی الله جمالی پور شامگاه آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در مورد مصوبات جلسه مشترک شورای تامین و ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار گردید، اضافه نمود: طبق مصوبه این جلسه باید از ورود خودروهای با نمره پلاک استان های گیلان، قم و مرکزی به استان جلوگیری شده و ورود خودروهای با پلاک تهران با توجه به اشتغال بعضی از شهروندان در این استان دقیق تر آنالیز گردد.

وی اضافه نمود: این مصوبه شامل کامیون های مواد غذایی و حمل سوخت نخواهد شد.

جمالی پور با اشاره به دیگر مصوبات این جلسه، گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه های پیش بینی شده استان قزوین برای ایام نوروز لغو شد و به هیچ عنوان پذیرش مسافر در ایام نوروز در مهمان سراها، هتل ها، خانه های معلم، مدارس و... صورت نخواهد گرفت.

وی اضافه نمود: رستوران ها در داخل شهر فقط با پیک و به صورت بیرون بر خدمات ارایه خواهند کرد و در ساندویجی ها و اغذیه فروشی ها نیز توزیع غذای سرد ممنوع است.

جمالی پور گفت: فعالیت کلوپ ها، آرایشگاه ها، مهد کودک ها، سازمان های ورزشی، استخرها و هرآنچه اجتماع بیش از 10 نفر را می طلبد به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

استاندار ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه خباران استان نیز باید بر نانوایی ها به صورت دقیق نظارت داشته باشند و با متخلفان در زمینه بهداشتی و نحو پخت نان به صورت کاملا قانونی و سخت گیرانه برخورد نمایند.

وی با بیان اینکه مدارس استان به مدت یک هفته تعطیل است، اضافه نمود: کادر اجرایی آموزش و پرورش استان باید در این مدت به صورت شیفتی در مدارس حضور یابند و ضمناً حقوق معلمان حق التدریس هم در ماه اسفندماه پرداخت گردد.

جمالی پور گفت: بخشداران و دهیاران باید در روستاها و شهرهای کوچک به وسیله بلندگو اطلاع رسانی لازم را در مقابله با این ویروس انجام دهند و تفکیک زباله ها از مبدا نیز تا اطلاع ثانوی در سطح استان صورت نگیرد.

وی ادامه داد: شهرداری ها نیز موظف شدند عوارض سالانه را تا خاتمه فروردین 99 بر پایه سال 98 محاسبه نمایند تا از تجمع مردمی و مراجعه شهروندان به شهرداری ها جلوگیری گردد.

جمالی پور گفت: در مورد تعطیلی بازارها، اتحادیه ها و صنوف نیز باید کارگروه ویژه ای تشکیل شده و تصمیم گیری نهایی را در این زمینه انجام دهند.

وی اضافه نمود: در زمینه شیوع ویروس کرونا با جنگ تمام عیاری روبرو هستیم و دشمن موذی با ابزار پنهان خویش در حال حمله به جان مردم است که تنها راه مقابله با آن مراقبت از خود و همکاری مردم خواهد بود.

تا به امروز در استان قزوین 176 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 11 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 213

به "خبرنگاران ورود خودروهای با پلاک استان های آلوده به قزوین ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود خودروهای با پلاک استان های آلوده به قزوین ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید