خبرنگاران مدیرکل: یکهزار و700 مددجوی کمیته امداد کرمان فروشنده برق به دولت شدند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه نیروگاه های خورشیدی یکی از طرح های پیروز است که به اقتصاد کلان کشور و درآمد خانوارها کمک می کند، گفت : یکهزار و700 مددجوی کمیته امداد این استان با برخورداری از این طرح ها اینک به عنوان فروشنده برق به دولت شناخته می شوند.

خبرنگاران مدیرکل: یکهزار و700 مددجوی کمیته امداد کرمان فروشنده برق به دولت شدند

به گزارش خبرنگاران ، یحیی صادقی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به بحث نیروگاه های خورشید افزود: از سال 95 که این پروژه در استان شروع شده میانگین فروش برق این خانواده ها به دولت از 900تا یک میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه نیروگاه های خورشیدی یکی از طرح های پیروز است که به اقتصاد کلان کشور و درآمد خانوارها کمک میکند، شرح داد: استان کرمان بیشترین آمار نیروگاههای خورشیدی کوچک مقیاس را در کشور دارد و در سالجاری برنامه ریزی شده که یکهزار مگاوات نیز اضافه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان افزود: میانگین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در کشور هشت و در استان کرمان 13 درصد است و این نشان می دهد که 10 درصد از خانوارهای استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که زیبنده استان کرمان با این همه ظرفیت و استعداد نیست.

وی با بیان اینکه 120هزاز خانوار در کرمان تحت پوشش کمیته امداد است ، گفت: ایجاد اشتغال پایدار توسط مددجویان مهم ترین رکن در کمیته امداد می باشد و طی اعلام در کارگروه اشتغال استان بیش از 40 درصد مددجویان ایجاد اشتغال کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در بحث ایجاد مشاغل خرد عملکرد بسیار پیروزی داشته ادامه داد : یکی از مزیت های مشاغل خرد این است که در شرایط بد اقتصاد نسبت به سایر مشاغل آسیب کمتری می بینند.

صادقی اظهار داشت: کمیته امداد خدمات حمایتی متنوعی دارد اما با توجه به شرایط اعتبارات دولتی در بحث خدمات کاهش یافته اما خیرین بخشی از این کاستی ها را ترمیم کردند.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در خدمت رسانی به ایتام در سال 98 بیش از150درصد نسبت به سال 97رشد داشته که این نشان از حمایت خیرین در استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از وجود بیش از 20هزار دانشآموز و چهار هزار و 500 دانشجو و طلبه تحت پوشش این نهاد نام برد و گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا نیز کمیته امداد استان به جد دنبال این است که همه دانش آموزان مناطق محروم از فضای آموزشی الکترونیکی جدید بهره مند شوند.

صادقی با اشاره به تجهیزات آموزشی به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد شرح داد: پالایش دانش آموزان اجرا شده و در حال خرید تجهیزات برای آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری جشن عاطفه ها به صورت الکترونیکی و مجازی برگزار می شود گفت: جشن نیکوکاری در اسفند 98 نیز به صورت مجازی برگزار گشت و استان کرمان رتبه سوم را در کشور کسب کرد و کار به خوبی پیش رفت اما برای سال جاری مردم می توانند کمک های خود را از طریق درگاه های الکترونیکی واریز کنند.

وی با بیان اینکه نقش مددجویان کمیته امداد در اقتصاد استان نقش قابل توجهی است اظهار داشت: طی سال گذشته 50میلیارد تومان فروش قالی کرمانی توسط چهار هزار و 500مددجوی قالیباف اجرا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 562

به "خبرنگاران مدیرکل: یکهزار و700 مددجوی کمیته امداد کرمان فروشنده برق به دولت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل: یکهزار و700 مددجوی کمیته امداد کرمان فروشنده برق به دولت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید