خبرنگاران لزوم حمایت از زنان سرپرست خانوار در شرایط بحران کرونا

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، تهران- خبرنگاران- معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر لزوم حمایت از زنان سرپرست خانوار در شرایط بحران کرونا گفت: این سازمان به این قشر از جامعه توجه دارد اما در کنار آن نیز به ویژه از مسئولان استانی می خواهیم تا به شرایط معیشت گروه های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در شرایط بحرانی توجه کنند و از آنها حمایت کنند.

خبرنگاران لزوم حمایت از زنان سرپرست خانوار در شرایط بحران کرونا

حبیب الله مسعودی فرید روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: در شرایط فعلی با توجه به قیمت ها، اقشار در معرض آسیب از جمله زنان سرپرست خانوار ممکن است با مشکلاتی روبه رو شوند. به طورمثال ممکن است در تهیه مواد شوینده به کمک هایی نیاز داشته باشند.

وی افزود: به ادارات بهزیستی استان ها اعلام شده تا حمایت های لازم را از گروه های در معرض آسیب مانند زنان سرپرست خانوار و افراد دارای ضایعه نخاعی انجام دهند و ادارات استانی نیز حمایت های لازم را انجام می دهند، اگرچه ممکن است کفایت نکند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: به دنبال آن هستیم تا از ستاد بهزیستی کشور، اعتبارات لازم برای حمایت های بیشتر از زنان سرپرست خانوار تامین شود.

مسعودی فرید افزود: در شرایط فعلی رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست ها از مهم ترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا در همه اقشار از جمله زنان سرپرست خانوار به شمار می رود.

به گفته وی، در حال حاضر 245 هزار خانوار زن سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش خبرنگاران، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (جمعه) گفت: تا به امروز 32 هزار و 332 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 144 بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به 2378 نفر رسید، 11 هزار و 133 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 276

به "خبرنگاران لزوم حمایت از زنان سرپرست خانوار در شرایط بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لزوم حمایت از زنان سرپرست خانوار در شرایط بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید