خبرنگاران رسیدگی به 25 تخلف اقتصادی مربوط به کرونا در خراسان شاقتصادی

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، بجنورد- خبرنگاران- 25 فقره پرونده اقتصادی مربوط به تخلفات کرونایی از اوایل اسفندماه جاری به ارزش بیش از 350 میلیارد ریال، در استان خراسان شاقتصادی رسیدگی شده است.

خبرنگاران رسیدگی به 25 تخلف اقتصادی مربوط به کرونا در خراسان شاقتصادی

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شاقتصادی روز یکشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: در یک هفته اخیر 42 مورد تخلف در استان شناسایی شده است که از این تعداد، گرانفروشی با 12 مورد در صدر بوده است.

محمد کرمیان فر گفت: کم فروشی سه مورد، احتکار سه مورد، درج نکردن قیمت هفت مورد، صادر نکردن فاکتور 11 مورد، ارائه نکردن مستندات 2 مورد، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی سه مورد، خرید و واگذاری بر خلاف ضوابط یک مورد شناسایی و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی در باره فعالیت های بازرسان در زمینه رسیدگی به تخلفات اقتصادی گفت: در این مدت پنج گروه بازرسی در مرکز استان و در هر شهرستان یک گروه برای بازرسی تشکیل و فعال شده است.

کرمیان فر گفت: بازرسان، از داروخانه ها و صنوف عرضه کننده کالای طب و بهداشتی، شرکت های پخش، انبارها و نانوایی ها بازرسی می کنند.

وی افزود: 20 مورد گشت مشترک با اداره کل تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر داروخانه ها و صنوف کالای طبی و بهداشتی، شرکت های پخش و انبارها اجرا شده است که این نظارت ها منجر به کشف 2 مورد احتکار شده است.

به گفته کرمیان فر، مواد احتکار شده شامل موادی چون اسپری ضدعفونی کننده، انواع الکل، ویتامین سی، دستکش و ماسک بوده است که در این زمینه پرونده تخلفی به ارزش بیش از 185 میلیون ریال تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه شکایات مرتبط با کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم، در اسرع وقت رسیدگی می شود، گفت: نظارت بر توزیع کالاهای احتکار شده در 2 واحد منتخب به دستور دادستان، انجام می شود.

وی گفت: شرایط رعایت دستورالعمل های بهداشتی در نانوایی های سطح استان هم مورد بررسی قرار می گیرد و به ویژه داشتن فروشنده مجزای نان مورد تاکید است و در این زمینه، در قالب گشت مشترک، سه مورد پرونده تخلف عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشکیل شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شاقتصادی گفت: نظارت بر میادین میوه و تره بار و میوه فروشی ها برای جلوگیری از گران فروشی اقلامی از قبیل لیمو ترش، زنجبیل و سیر انجام می شود.

بیش از 26 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب هفت اتاق اصناف و حدود 140 اتحادیه در استان در حال فعالیت و ارائه کالا و خدمات به مصرف کنندگان هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 202

به "خبرنگاران رسیدگی به 25 تخلف اقتصادی مربوط به کرونا در خراسان شاقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسیدگی به 25 تخلف اقتصادی مربوط به کرونا در خراسان شاقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید