خبرنگاران خبرهای کوتاه استان اصفهان

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، اصفهان- خبرنگاران- فراوری بذر هیبرید گلخانه ای در دانشگاه دهاقان، توزیع 200 تُن جو بین عشایر سمیرم، جانمایی آرامستان جدید شهرضا و اختصاص 80 واحد از سه هزار واحد مسکن محرومان به نایین از جمله خبرهای شهرستان های استان اصفهان است.

خبرنگاران خبرهای کوتاه استان اصفهان

سمیرم

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم از توزیع 200 تُن جو بین دامداران و عشایر عضو شرکت تعاونی منابع طبیعی این شهرستان اطلاع داد.

علی پورعسگر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: سه هزار دامدار از اقشار مختلف عشایری، شهری و روستایی دارای پروانه و مجوز دامداری، عضو این تعاونی مردمی هستند.

به گفته وی، تدارک و تهیه اقلام و نیازهای ضروری برای اعضا از جمله تامین برنج، قند، شکر و توزیع سیلندر گاز و لوازم پُخت نان از دیگر خدماتی است که این تعاونی به عشایر و دامداران محلی ارائه می نماید.

رییس اداره منابع طبیعی سمیرم یادآور شد: سمیرم با افزون بر چهار هزار خانوار عشایری و دامداران شهری و روستایی بعد از باغداری و کشاورزی، قُطب دامداری و دامپروری در جنوب استان است.

دهاقان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان گفت: فراوری بذر هیبرید گلخانه ای از افتخارات این مرکز آموزش عالی است.

سیدحسن حجازی در نشست مجازی با دانشجویان جدیدالورود این مرکز اضافه کرد: 20 میلیون بذر هیبرید خیار را با همکاری شرکت نگین بذر فراوری نموده ایم.

وی ادامه داد: این پیروزیت با همراهی خوب دانشجویان پژوهشگر و هیات علمی این مرکز محقق شد.

رییس این واحد دانشگاهی اعلام کرد: دانشگاه آزاد واحد دهاقان با ترکیب 60 عضو هیات علمی و 80 کارمند پیروز شده 12 اختراع توسط دانشجویان و اعضای هیات علمی به ثبت ملی برساند.

بذر هیبریدی که اشاره به بذر F1 دارد، بطور مستقیم از پیوند دو والد که از لحاظ ژنتیکی ازهم متمایزند ایجاد و در نهایت به بذری تبدیل می گردد که دارای ویژگی های هر دو والد خواهد بود.

با توجه به این که واژه هیبرید(Hybrid) به نیروی هیبریدی هم اشاره دارد، بنابراین می توان گفت بذرهای هیبریدی همانطور که از نامشان نیز تعیین است نسبت به والدین خود فزونی کامل دارند چرا که ترکیبی از صفات کیفی و مفید هر دو والد هستند.

در واقع این نوع از بذرها برای دست یافتن به ویژگی های بهتر از الحاق دو یا چندین نوع گیاه بدست می آیند. به این ترتیب چنانچه کشاورزان برای عملیات کاشت از بذر استفاده می نمایند بهترین گزینه برای آنها بذر اصلاح شده است.چرا که بذر ترکیبی هیبریدی منجر به فراوری گیاهانی خواهد شد که علاوه بر مقاومت بیشتر در برابر آفت ها و بیماری ها، دارای محصولات مرغوب تری خواهد بود.

شهرضا

585 دانش آموز مقطع ابتدایی در مدارس شهرستان شهرضا فاقد گوشی هوشمند یا تبلت برای فراگیری آموزش های مجازی و اینترنتی هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرضا روز شنبه در جلسه شورای منطقه ای گفت: 270 تَن از دانش آموزان مقاطع متوسطه اول، دوم و هنرستان به آموزش در فضای مجازی دسترسی ندارند.

مصطفی مطهری توضیح داد: 44 دانش آموز مقطع متوسطه اول، 191 دانش آموز متوسطه نظری و 35 هنرجوی هنرستان های شهرضا به آموزش فضای مجازی و موبایلی دسترسی ندارند.

وی تاکید نمود: آموزش در فضای مجازی مسائل مالی و روحی زیادی برای خانواده ها به همراه داشته که این مسائل در خانواده های با معیشت ضعیف و فقیر، بیشتر است.

مدیر آموزش و پرورش شهرضا همچنین گفت: 590 نفر از دانش آموزان این شهرستان در کنکور سال جاری در مراکز مختلف آموزش عالی و دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند.

شاهین شهر و میمه

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه از شناسایی و دستگیری دزد اماکن خصوصی در این شهرستان اطلاع داد.

سرهنگ علی صادقی اعلام کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و منازل، کارگاهان آگاهی شهرستان پیروز به شناسایی و دستگیری یک دزد حرفه ای شدند.

وی اضافه کرد: فرد دستگیر شده به 22 فقره سرقت اعتراف کرد و بخشی از اموال سرقت شده از مخفیگاه وی ضبط شد.

وی گفت: ارزش اموال کشف شده بیش از 6 میلیارد ریال برآورد شده است و تحقیقات برای شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

شهرضا

رییس شورای اسلامی شهرضا گفت: آرامستان جدید این شهرستان به مساحت50 هکتار جانمایی شده است.

محمدرضا الهیان در نشست با خبرنگاران توضیح داد: در سال های گذشته قسمت هایی از جغرافیای شهر، از دست رفته و تنها باریکه ای از مساحت آن باقی مانده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های مختلف فرهنگی و مالی شهر مورد بی توجهی مسوولان قرار گرفته و سرانه مردم شهرضا از شهرهای مشابه کمتر است، ادامه داد: ارزش اضافه نموده، مالیات و حق آلایندگی واحدهای شهرک صنعتی رازی باید به شهرداری شهرضا اختصاص یافته و صرف عمران شهر گردد.

رییس شورای شهر با بیان اینکه با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان امامزاده شاهرضا(ع)، آرامستان جدید در دامنه ارتفاعات شرق شهر و با ورودی از میدان کوزه، جانمایی و 15 قطعه به نام 14 معصوم(ع) و قطعه صالحین، غسالخانه، سردخانه و دفتر نمایندگی پزشکی قانونی در آن دیده شده است.

رییس شورای شهر شهرضا بیان داشت: 30 هزار مزار در این آرامستان قطعه بندی و آماده شده است و تا خاتمه آذر جاری افتتاح می گردد.

نایین

فرماندار نایین گفت: 80 واحد از 3 هزار واحد مسکن محرومان استان به نایین اختصاص یافت.

نصرتی در جلسه آنالیز مسائل مسکن محرومان روستایی شهرستان گفت: از مجموع 345 متقاضی تا به امروز 72 نفر واجد شرایط شناسایی شده و 59 پروانه ساخت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه 65 متقاضی هم به بانک های عامل شهرستان به منظور پرداخت تسهیلات معرفی شده اند، اضافه کرد: از این تعداد تا به امروز 30 قرارداد ساخت نهایی شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 756

به "خبرنگاران خبرهای کوتاه استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خبرهای کوتاه استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید