خبرنگاران سال جاری 120 حلقه چاه غیرمجاز در مهاباد پُر می گردد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، مهاباد- خبرنگاران- مدیر امور آب مهاباد گفت: طبق اعلام وزارت نیرو، سهمیه انسداد چاه های غیرمجاز این شهرستان در امسال 120 حلقه معین شده که تا انتها سال نسبت به پُرکردن آن اقدام خواهد شد.

خبرنگاران سال جاری 120 حلقه چاه غیرمجاز در مهاباد پُر می گردد

رضا جهینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: از ابتدای سال جاری تا به امروز هشت چاه غیرمجاز در راستای مقابله با برداشت های غیرمجاز آب های زیرزمینی با حکم قضایی و همرامی نیروهای انتظامی در روستاهای بخش مرکزی مهاباد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با شناسایی چاه های غیرمجاز و اخذ حکم قضایی مسدود شدن آنها، تا قبل از سرانجام شهریور ماه نیز بیش از 80 درصد سهمیه ابلاغی مسدود خواهد شد.

مدیر امور آب مهاباد گفت: تا به امروز پنج هزار و 364 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که حجم تخلیه آنها بالغ بر 70 میلیون مترمکعب است.

وی گفت: برداشت غیرمجاز آب های زیرزمینی باعث کاهش این منابع و پایین رفتن سطح آب آنها می گردد که در بسیاری از مواقع موجب فرونشست اراضی نیز می گردد.

وی تاکید نمود: حل کاهش سطح آب سفره های زیرزمینی در مهاباد نیازمند اجرای طرح تعادل بخشی با سیستم آبیاری نوین، نصب کنتور حجمی، مسدود کردن چاههای غیرمجاز آب کشاورزی و تغییر الگوی کشت است.

جهینی بیان نمود: هم اکنون یکهزار و 575 حلقه چاه دارای مجوز در مهاباد با حجم تخلیه بیش از 52 میلیون مترمکعب وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 317 حلقه در بخش کشاورزی با حجم تخلیه 44.5 میلیون مترمکعب، 197 حلقه با حجم تخلیه 3.5 میلیون مترمکعب مربوط به بخش صنعت و 58 حلقه نیز با حجم تخلیه 6 میلیون مترمکعب مربوط به آب شرب است.

مهاباد دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این میزان بیش از هفت هزار و 500 هکتار با سامانه های نوین و مجهز آبیاری می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 545

به "خبرنگاران سال جاری 120 حلقه چاه غیرمجاز در مهاباد پُر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سال جاری 120 حلقه چاه غیرمجاز در مهاباد پُر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید