خبرنگاران آموزش و پرورش به فرهنگ ایثار و شهادت متعهد است

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، تهران- خبرنگاران- وزیر آموزش وپرورش تعهد این وزارتخانه نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت را تعهدی قطعی مطرح کرد و گفت: این وزارتخانه پُرکارترین دستگاه در ترویج این فرهنگ است.

خبرنگاران آموزش و پرورش به فرهنگ ایثار و شهادت متعهد است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور تعدادی از معاونان و مدیران کل ستادی در ساختمان شهید رجایی برگزار گردید، گفت: اردوهای راهیان نور یکی از مهم ترین راهکارها برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان این که آنالیز دقیق اقدامات انجام شده در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می تواند به ارایه برنامه ها یاری کند، تاکید نمود: تعهد آموزش وپرورش نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت تعهدی قطعی است و در این زمینه کوشش می کنیم تا کارهای اساسی انجام گردد.

وزیر آموزش و پرورش کار آگاهانه و هوشیارانه را یک اصل در انجام برنامه ها برشمرد و اضافه نمود: مفهوم ایثار و شهادت در کتب درسی باید برجسته باشد لذا برای این مفاهیم در هر دوره تحصیلی باید تعریف عملیاتی داشته باشیم زیرا فهم ایثار و شهادت در هر دوره تحصیلی ممکن است متفاوت باشد.

حاجی میرزایی گفت: باید برای هر مفهومی هدف گذاری کنیم و از ابزار متناسب با آن اهداف بهره مند شویم بنابراین برگزاری اردو، جشنواره، مسابقه، داستان و... برای هر دوره تحصیلی به تفکیک هدف گذاری کنیم. همچنین اهداف این طرح در هر دوره تحصیلی باید معین گردد و در راستای اهداف مشخص شده برنامه های ایثار و شهادت عملیاتی گردد.

وی با بیان این که مشارکت دانش آموزان در طرح هایی نظیر یاری مؤمنانه و سیل مهربانی نمونه هایی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است، گفت: هدف نظام تعلیم و تربیت این است که دانش آموزان با مصائب، مسائل و سختی های دیگر افراد جامعه آشنا شوند تا بتوانند با آن ها همدردی و برای برطرف آلام آن ها یاری نمایند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اگر به گزارش های صورت گرفته در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که توسط دستگاه های دیگر ارایه می گردد، برش موضوعی بزنیم، متوجه می شویم آموزش و پرورش یکی از پُِرکارترین دستگاه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و با فاصله زیادی از دیگر دستگاه ها واقع شده است لذا باید این جهت را همچنان ادامه دهیم و برای توسعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه ریزی کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 523

به "خبرنگاران آموزش و پرورش به فرهنگ ایثار و شهادت متعهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش و پرورش به فرهنگ ایثار و شهادت متعهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید