حمله ارتش یمن به نشست فرماندهان و افسران ائتلاف عربی در مارب

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، بعضی منابع نظامی یمن تایید کردند، فرمانده نیروهای ویژه دولت مستعفی یمن در مأرب کشته شده است. بعلاوه آنها از حمله موشکی به نشست نظامی فرماندهان و افسران ائتلاف عربی ضد یمن در منطقه سوم نظامی مأرب خبر دادند.

حمله ارتش یمن به نشست فرماندهان و افسران ائتلاف عربی در مارب

این منابع در مصاحبه با شبکه خبری المیادین اظهار کردند: عبد الغنی شعلان، فرمانده نیروهای ویژه وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در مأرب کشته شده است.

همزمان عبدالله الحاکم، رئیس دستگاه اطلاعات نظامی دولت نجات ملی صنعاء گفت: رویکرد ما فیصله دادن و بیرون راندن مهاجمان است.

بعلاوه منابع نظامی یمنی اعلام کردند، در پی حمله به منطقه سوم نظامی وابسته به ائتلاف عربی ضد یمن، انفجارهایی استان مأرب را به لرزه درآورد.

آنها افزودند: حمله راکتی به منطقه سوم نظامی مأرب دقیق بود و باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ائتلاف سعودی شد.

گفته می گردد در این حمله نشست نظامی فرماندهان و افسران ائتلاف سعودی (ائتلاف عربی ضد یمن) هدف نهاده شد.

بعضی منابع بومی یمن هم در مصاحبه با المیادین اظهار کردند: نیروهای مسلح یمنی توانستند کنترل بعضی پایگاه ها در کوه البَلَق، مشرف به سد مأرب را به دست بگیرند.

این منابع افزودند: در حمله نیروهای دولت صنعاء به ارتفاعات البلق در غرب مأرب، تعدادی از نیروهای وابسته به دولت هادی کشته شدند.

یک منبع میدانی المیادین هم عصر پنج شنبه گزارش داد که نیروهای مسلح یمن مانع پیشروی نیروهای دولت هادی و نیروهای ائتلاف عربی به سمت منطقه الزُّور در صرواح مأرب شدند.

نیروهای یمنی پیشتر کنترل منطقه استراتژیک الطلعة الحمراء و پایگاه های اطراف آن در منطقه صرواح را به دست گرفتند.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن روز آدینه با تاکید بر اینکه عربستان باید از خودش در داخل مرزهایش و نه در مأرب دفاع کند، از انگلیس خواست تجهیز جنگنده هایی که مردم یمن را در مأرب و جبهه های مختلف هدف قرار می دهند، متوقف کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1151

به "حمله ارتش یمن به نشست فرماندهان و افسران ائتلاف عربی در مارب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله ارتش یمن به نشست فرماندهان و افسران ائتلاف عربی در مارب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید