حقوق کارگران هپکو تا سی ام مردادماه پرداخت می گردد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، استاندار مرکزی گفت: حقوق معوق کارگران هپکو با تمهیدات لازم از سوی سهامدار جدید در روز های آینده نهایتا تا پنجشنبه سی ام مردادماه جاری پرداخت می گردد.

حقوق کارگران هپکو تا سی ام مردادماه پرداخت می گردد

به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده اضافه نمود: 200 میلیارد ریال از مدتی پیش برای تامین نقدینگی لازم به منظور پرداخت حقوق معوق کارگران پیش بینی شده بود که به دلیل طولانی شدن فرآیند اداری ابلاغ آن، به دست کارگران نرسید که با توافق با سازمان تامین اجتماعی فردا (چهارشنبه) این مبلغ به حساب هپکو اراک واریز می گردد.

استاندار مرکزی ادامه داد: از این میزان مبلغ واریزی 100 میلیارد ریال آن بابت پرداخت 2 ماه حقوق معوق کارگران و 100 میلیارد ریال دیگر آن شامل پرداخت سنوات بازنشستگان و هزینه های جاری مجموعه هپکو است.

آقازاده بیان نمود: مدیر عامل جدید هلدینگ هپکو با توافق صورت گرفته با سازمان تامین اجتماعی کشور طی روز های آینده معرفی می گردد تا جهش فراوری در بزرگترین واحد ادوات خاورمیانه شتاب گیرد.

استاندار مرکزی در مورد آخرین شرایط قرارداد هپکو با سازمان دهیاری های کشور اضافه نمود: مساله اخذ ضماتنامه بانکی هپکو به منظور عقد قرارداد برای دریافت پول از سازمان دهیاری های کشور برای ساخت 250 دستگاه گریدر از جمله مواردی است که سبب تاخیر در اجرای قرارداد شده که مقرر شد سازمان تامین اجتماعی با مشارکت بانک رفاه کارگران نسبت به تامین این ضمانتنامه اقدام کند.

آقازاده توضیح داد: تامین بودجه این قرارداد به مبلغ 230 میلیارد تومان پیشتر از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته که در اختیار وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری است که تضمین بانکی لازم از سوی هپکو به خریدار؛ اجرای این قرارداد را با تاخیر روبرو کرد.

استاندار مرکزی در مورد شرایط نماد هپکو در بورس گفت: مسایل و مسائل نماد هپکو در بورس اوراق بهادار نیز از سوی سازمان تامین اجتماعی مورد آنالیز قرار گرفته تا مجدد این نماد به زودی باز گردد.

هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال 1354 آغاز به فعالیت کرد.

این شرکت فراوریکننده 25 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک فراوری است که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان، سوئد قرار گرفته است.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به بخش خصوصی واگذار شد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 556

به "حقوق کارگران هپکو تا سی ام مردادماه پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق کارگران هپکو تا سی ام مردادماه پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید