حداقل حقوق 2.5 برابری بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران، مصطفی سالاری در جلسه ای با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کانون عالی بازنشستگان که با ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران تامین اجتماعی و روسای کانون های بازنشستگان استان ها همراه بود، اظهار کرد: دو مرحله متناسب سازی و افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان موجب بهبود قابل توجه معیشت بازنشستگان شده است و البته ما تمایل داشتیم که افزایش بیش از این انجام دهیم و اگر منابعی باشد هیچ تردید و مضایقه ای نداریم و از حداکثر ظرفیت برای بهبود خدمت رسانی به بازنشستگان و کارگران استفاده می گردد.

حداقل حقوق 2.5 برابری بازنشستگان تامین اجتماعی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

سالاری اضافه نمود: مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان در مرداد 99 و با فاصله یک هفته پس از ابلاغ مصوبه مجلس اجرا شد و ما با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت های ممکن برای ارتقای خدمات تأمین اجتماعی و بهبود معیشت بازنشستگان اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز برنامه متناسب سازی از اهمیت و حساسیت این موضوع و مسائل این راستا مطلع بودیم، گفت: از ابتدا به دنبال برآورده کردن مطالبات برحق جامعه بوده ایم و می دانستیم آغاز این کار باعث شکل گیری و افزایش توقعات و مطالبات می گردد اما برای ما بسیار مهم است که برای این جمعیت عظیم که معیشت آنان وابسته به تامین اجتماعی است بتوانیم گام موثری برداریم.

سالاری از دریافت سهام مربوط به مرحله اول اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در روزهای آینده اطلاع داد و اضافه نمود: علاوه بر 32 هزار میلیارد تومانی که مطابق قانون به صورت اختصاصی برای سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده بود؛ 5 هزار و 400 میلیارد تومان نیز از محل 12 هزار میلیارد تومانی که سال گذشته برای تمامی صندوق های بازنشستگی تصویب شده بود به تامین اجتماعی رسید و طی روزهای آینده این شرکت ها دریافت می شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بیشتر در متناسب سازی سایر صندوق های بازنشستگی را زمینه ساز ایجاد توقعات برحقی در بین بازنشستگان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: در ماه های انتهایی سال گذشته کوشش زیادی کردیم که منابع بیشتری دریافت کنیم و در روزهای آخر سال نیز با پیگیری فراوان پیروز شدیم که یک میلیون و 200 هزار تومان به هر بازنشسته پرداخت کنیم.

سالاری با بیان اینکه در امسال نیز کوشش سازمان تأمین اجتماعی این بود که در فروردین احکام بازنشستگان صادر گردد، گفت: این کار حاصل حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری و مشارکت نمایندگان تشکل های بازنشستگان است و پیگیر این تشکل ها بابت انتقال مسائل و مطالبات بازنشستگان ارزش و اهمیت بالایی دارد.

وی تداوم پرداخت های مربوط به متناسب سازی و تضمین خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی را بدیهی دانست و اضافه نمود: درباره تامین منابع 89 هزار میلیارد تومان تردیدی نداریم و نحوه وصول و فرآیند وصول را به سرعت پیگیری می کنیم.

سالاری دریافت مطالبات تامین اجتماعی از دولت را در سال گذشته و امسال بی نظیر ارزیابی کرد و گفت: با وصول 89 هزار میلیارد تومانی که مطابق قانون بودجه امسال فرآیند آن آغاز شده و قطعا به زودی به نتیجه می رسد، در مجموع 144 هزار میلیارد تومان در مدت 14ماه از دولت دریافت می کنیم و تعهدات جاری دولت نیز برای نخستین بار در قانون بودجه لحاظ شده است.

مدیرعامل سازمان تامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحول جدی در خدمات درمانی این سازمان گفت: هزینه خدمات درمانی در بیمارستان های دولتی در شهرهای فاقد مرکز درمانی تامین اجتماعی برای همه بیمه شدگان و در همه مناطق کشور برای افراد بالای 65 سال رایگان است و تامین اجتماعی کل هزینه بستری را برعهده گرفته است.

وی طرح نسخه الکترونیک را از دیگر افتخارات سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: این طرح همچنین افتخاری برای دولت است و گامی بسیار ارزشمند برای ارتقای همه جانبه خدمات درمانی در کل کشور محسوب می گردد.

سالاری توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعات مردم به شعب تامین اجتماعی را از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: اجرای طرح 3070 برای ارائه غیرحضوری 30 خدمت و کاهش 70 درصدی مراجعات مردم شعب تامین اجتماعی را خلوت کرد و 30 خدمتی که رونمایی شده است را دائما آنالیز می کنیم تا اشکالات احتمالی در اسرع وقت برطرف گردد و برای این خدمات به زودی به جایی می رسیم که ارائه این خدمات در شعب متوقف گردد.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سازمان تامین اجتماعی را نیز ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: در بودجه 1400 هر پیشنهادی که به ضرر سازمان تامین اجتماعی بود، حذف و هر قانونی که برای ارتقای خدمات این سازمان مورد احتیاج بود، تصویب شد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1057

به "حداقل حقوق 2.5 برابری بازنشستگان تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل حقوق 2.5 برابری بازنشستگان تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید