توزیع 75 تن بذر گواهی شده برنج در جویبار

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خبرنگاران/مازندران مدیر جهاد کشاورزی جویبار از شروع توزیع 75 تن بذر گواهی شده برنج رقم هاشمی و شیرودی بین کشاورزان این شهرستان اطلاع داد.

توزیع 75 تن بذر گواهی شده برنج در جویبار

غلامرضا سعیدی با اشاره به شروع توزیع 75 تن بذر گواهی شده برنج رقم هاشمی و شیرودی بین کشاورزان شهرستان جویبار، گفت: توزیع بذر گواهی شده از اوایل اسفند شروع و همچنان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار اضافه کرد: برای هر هکتار اراضی زیر کشت برنج این منطقه، 50 کیلوگرم بذر اصلاح شده هاشمی به قیمت هر کیلوگرم 195 هزار ریال تعلق می گیرد.

وی طول دوره رشد و مقاومت در مقابل آفات و بیماری ها را از ویژگی های این بذر گواهی شده عنوان و اعلام نمود: کوشش می گردد با توزیع این بذر، کیفیت اصلی رقم برنج هاشمی در شهرستان حفظ گردد.

سعیدی سطح زیر کشت اراضی برنج منطقه را 10 هزار و 200 هکتار اعلام و یادآوری کرد: تا به امروز طرح تجهیز و نوسازی اراضی در 4 هزار و 300 هکتار زمین کشاورزی منطقه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تا خاتمه سال جاری و سال آینده این طرح در 80 هکتار اراضی منطقه عملیاتی می گردد، گفت: حدود 5 هزار و 500 هکتار اراضی این شهرستان، قابلیت اجرای این طرح را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار توسعه مکانیزاسیون برنج، بهبود آبرسانی به مزارع، دسترسی آسانتر به مزارع، کاهش هزینه های فراوری، جلوگیری از هدر رفت آب و ایجاد جاده های بین مزارع را از اهداف اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی برشمرد و یادآور شد: شخم زمستانه نیز در اراضی شالیزاری این شهرستان از سوی کشاورزان در حال اجرا است.

سعیدی با بیان اینکه تا به امروز شخم زمستانه در 55 درصد اراضی منطقه انجام شد، گفت: صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، از بین بردن آفت ها و علف های هرز ،غنی سازی و آماده سازی زمین های زیرکشت برنج و حاصلخیزی خاک از جمله اهدف شخم زمستانه است که تا زمان کشت برنج در فصل زراعی جدید (اواخر فروردین ماه سال آینده) در زمین های کشاورزی منطقه ادامه می یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، وی با بیان اینکه طارم، هاشمی، شیرودی، فجر، ندا و ارقام محلی از مهمترین ارقام محصول برنج شهرستان جویبار به شمار می فرایند، گفت: بطور میانگین سالانه در هر هکتار اراضی زیر کشت این شهرستان حدود 4 هزار و 500 کیلوگرم شلتوک حاصل و از این میزان 60 درصد به برنج سفید تبدیل می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 932

به "توزیع 75 تن بذر گواهی شده برنج در جویبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 75 تن بذر گواهی شده برنج در جویبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید