توافق مهم قطر و عربستان

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت، شامگاه امروز (دوشنبه)، از توافق قطر و عربستان سعودی برای بازگشایی حریم هوایی، دریایی و زمینی بر روی یکدیگر اطلاع داد.

توافق مهم قطر و عربستان

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، وزیر خارجه کویت خاطرنشان کرد که امیر این کشور با همتای قطری خود و ولی عهد سعودی درباره امضای توافق اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در منطقه العلا گفت و گویی تلفنی داشته است.

وزیر خارجه کویت در ادامه خاطرنشان کرد: توافق شده است که حریم هوایی، زمینی و دریایی میان عربستان سعودی و قطر از امشب بازگشایی گردد.

محمد بن سلمان ولی عهد سعودی پس از این اعلام گفت: اجلاس شورای همکاری، اجلاس وحدت کلمه و یکپارچه کننده صف بندی ها خواهد بود. آرمان ها برای اتحاد و همبستگی عملی خواهد شد.

این گزارش درست پس از آن منتشر شده است که خبرگزاری رسمی کویت اطلاع داد، وزیر خارجه این کشور پیامی از امیر کویت به همتای قطری او ابلاغ نموده است.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط معین نموده بودند.

امیر قطر در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس شرکت خواهد نمود

همچنین دیوان امیری قطر گزارش داد که امیر این کشور در صدر هیأتی بلندپایه فردا در نشست شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی شرکت خواهد نمود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت لحظاتی پیش خاطرنشان کرد: توافق شده است که حریم هوایی، زمینی و دریایی میان عربستان سعودی و قطر از امشب بازگشایی گردد.

این در حالی است که هیثم بن طارق سلطان عمان و حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین فردا در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس شرکت نخواهند کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 750

به "توافق مهم قطر و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق مهم قطر و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید