تعهدسپاری وزیر خارجه آمریکا به تقویت توان ائتلاف واشنگتن- سئول

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه پنج شنبه (به وقت واشنگتن) در بیانیه ای اظهار داشت که آنتونی بلینکن در مصاحبه با ایو یانگ وزیر خارجه کره جنوبی ضمن تأکید بر لزوم خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، نسبت به کودتای نظامی در میانمار ابراز نگرانی نموده است.

تعهدسپاری وزیر خارجه آمریکا به تقویت توان ائتلاف واشنگتن- سئول

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که بلینکن در این گفتگوی تلفنی به مشارکت کامل جهت افزایش توان و قدرت ائتلاف آمریکا و کره جنوبی متعهد شد.

لازم به ذکر است که سه شنبه گذشته، سازمان ملل در گزارشی از ارتقای توانمندی های موشکی و هسته ای کره شمالی طی سال میلادی گذشته اطلاع داد. در این گزارش ادعا می گردد که طی سال 2020، کره شمالی علاوه بر فراوری مواد شکاف پذیر هسته ای، تاسیسات اتمی خود را حفظ نموده و زیرساخت های موشک های بالستیک را نیز تقویت نموده است.

این گزارش که از سوی یک گروه نظارتی مستقل تهیه شده، چند هفته بعد از روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا، به کمیته تحریم های کره شمالی در شورای امنیت ارائه شده است.

در این گزارش، به نقل از یک کشور عضو سازمان ملل - که نامی از آن برده نمی گردد- ادعا می گردد که همه انواع میان برد، کوتاه برد و دوربرد موشک های بالستیک کره شمالی، قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارند.

پیشتر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که دولت جدید واشنگتن رویکرد تازه ای را در قبال کره شمالی اتخاذ خواهد نمود که به طور همزمان، مبتنی بر گزینه فشار و فرصت دادن به دیپلماسی است!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 867

به "تعهدسپاری وزیر خارجه آمریکا به تقویت توان ائتلاف واشنگتن- سئول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهدسپاری وزیر خارجه آمریکا به تقویت توان ائتلاف واشنگتن- سئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید