تسهیلات مسکن بازنشستگان فاقد مسکن به 50 میلیون تومان رسید

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، بر اساس مصوبه هیات وزیران، سقف تسهیلات مسکن برای بازنشستگان، در کلان شهرها به 50 میلیون تومان و در سایر شهرها و روستاها به 40 میلیون تومان رسید.

تسهیلات مسکن بازنشستگان فاقد مسکن به 50 میلیون تومان رسید

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران از فارس، سازمان برنامه و بودجه کشور مصوبه هیات وزیران برای پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان بر اساس آیین نامه اجرایی بند ز تبصره 16 قانون بودجه 99 برای اجرا ابلاغ شد.

سقف فردی تسهیلات پرداختی در کلان شهرها 500 میلیون ریال و سایر شهرها و روستاها 400 میلیون ریال مشخص می گردد. نرخ تسهیلات مذکور در شهر تهران 9 درصد، مراکز استان ها هفت درصد و سایر مناطق شهری و روستایی چهار درصد مشخص می گردد.

بازنشستگان برای دریافت تسهیلات مذکور باید طی (10) سال گذشته خود و همسرشان فاقد واحد مسکونی بوده و از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده ننموده باشند. سپری شدن حداقل پنج سال از تاریخ بازنشستگی و دریافت مستمری کمتر از سی میلیون ریال در ماه، از دیگر شرایط اخذ این تسهیلات است.

افراد با سابقه بازنشستگی بالاتر در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند. ضمناً تسهیلات مزبور صرفاً برای واحدهای کمتر از (15) سال ساخت قابل پرداخت بوده و مدت بازپرداخت اقساط آن (10) سال است.

صندوق های بازنشستگی موظفند بازپرداخت اقساط تسهیلات را تا تسویه کامل تضمین نمایند و ظرف یک ماه بعد از ارسال اطلاعات اعلامی بانک مسکن نسبت به کسر اقساط ماهانه تسهیلات یادشده از مستمریِ دریافت نمایندگان تسهیلات، اقدام نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 359

به "تسهیلات مسکن بازنشستگان فاقد مسکن به 50 میلیون تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات مسکن بازنشستگان فاقد مسکن به 50 میلیون تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید