بقاع متبرکه گچساران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: براساس مصوبه نشست پدافند غیرعامل این شهرستان فعالیت بقاع متبرکه شاخص این شهرستان با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

بقاع متبرکه گچساران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، فرزین بهمنی آزاد گفت: بقاع متبرکه حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا(ع)،امامزاده کاکا مبارک(ع)،امامزاده جعفر(ع) و امامزاده اسماعیل (ع) از جمله مکان های مقدسی هستند که به دلیل پیشگیری از تشکیل اجتماعات تعطیل شده اند.

وی اعلام کرد: با توجه به شرایط بیماری در روزهای آینده برای ادامه فعالیت بقاع متبرکه شاخص و شلوغ گچساران تصمیم گیری خواهدشد.

بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) پربازدید ترین جاذبه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است که هر ساله میزبان زائرانی از استان های سراسر ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه نشین از جمله کویت، قطر، بحرین، امارات و دیگر کشورهای عربی از قبیل لبنان، عراق، سوریه و عربستان است.

حضرت بی بی حکیمه (س) دختر باب الحوائج امام موسی کاظم (ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا (ع) است.

مرقد مطهر امامزاده بی بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه ترین امامزاده های جنوب کشور است که در 80 کیلومتری جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی بی حکیمه از توابع این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

سالانه افزون بر یک میلیون نفر از سراسر کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس به زیارت بارگاه بی بی حکیمه (س) خواهر بلافصل شاهچراغ(ع) در این شهرستان مشرف می شوند و به عشق اهل بیت(ع) راه پر پیچ و خم و ناهموار زیارتگاه بی بی حکیمه را از میان تپه ماهورهای بلند گچساران می پیمایند تا از این چشمه گوارای معرفت و حقیقت جرعه ای بنوشند.

هیچ موردی از بیماری کرونا در شهرستان گچساران گزارش نشده است.

براساس آخرین اخبار که روز یکشنبه دهم اسفند منتشر شده 987 نفر در 27 استان کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 54 نفر جان خود را از دست داده اند و 175 نفر بهبود یافته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 205

به "بقاع متبرکه گچساران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بقاع متبرکه گچساران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید