برلین میزبان رایزنی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و آلمان

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، وزارت امور خارجه قزاقستان از برگزاری دور تازه رایزنی نهادهای دیپلماتیک این کشور و آلمان در زمینه گفت وگوی سیاسی دوجانبه و همکاری های تجاری در برلین اطلاع داد.

برلین میزبان رایزنی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و آلمان

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، وزارت امور خارجه قزاقستان از برگزاری دور نو رایزنی نهادهای دیپلماتیک این کشور و آلمان در زمینه موضوعات گفت وگوی سیاسی دوجانبه و همکاری های تجاری و سرمایه گذاری در برلین اطلاع داد.

این مذاکرات تحت ریاست مارگولان بایموخان معاون وزیر امور خارجه قزاقستان و میکائیل سیبرت کمیسر وزارت امور خارجه آلمان (همکاری با اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی) برگزار گردید.

در این نشست فعالیت های مشترک در سال 2020، به ویژه اجرای توافقات به دست آمده در چارچوب سفرهای قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور قزاقستان به آلمان در دسامبر سال 2019 و فوریه سال2020 مورد آنالیز نهاده شد.

طرفین طی این دیدار همکاری در چارچوب سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی، فرایند اجرای توافق نامه در زمینه توسعه مشارکت و همکاری بین قزاقستان و اتحادیه اروپا و ابتکار آلمان تحت اسم آسیای مرکزی سبز را آنالیز کردند.

دو طرف با رضایتمندی خاطرنشان کردند که با وجود بیماری همه گیر کرونا، شرکای قزاقی و آلمانی به تعامل موثر ثمر ادامه می دهند.

شرکت کنندگان این مذاکرات بعلاوه بر سهم قابل توجه گروه کاری نورسلطان در زمینه مشارکت با سرمایه گذاران آلمانی، کمیسیون بین دولتی اقلیت قومی آلمانی تباران و گروه کاری در زمینه همکاری های تجاری و مالی، شورای تجاری قزاقستان و آلمان و کلوپ اوراسیا برلین در توسعه روابط دوجانبه تاکید کردند.

طرفین در بخش دیگری این مذاکرات خواهان تعمیق روابط فرهنگی، بشردوستانه و آموزشی بین دو کشور شدند.

در خاتمه این رایزنی ها، طرفین در خصوص تقویت بیشتر همکاری قزاقستان و آلمان در تمامی زمینه های همکاری دوجانبه توافق کردند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1153

به "برلین میزبان رایزنی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین میزبان رایزنی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید