برف و زلزله گرفتاری این روز های گیلانی ها ، عملکرد ضعیف مدیریت بحران استان در حوادث مترقبه

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، هر چند زلزله امروز در استان گیلان خسارتی جانی نداشت و فقط به چند خانه خسارت جزئی وارد شد؛ اما مسائل ناشی از بارش برف همچنان در این استان برقوت خود باقی است.

برف و زلزله گرفتاری این روز های گیلانی ها ، عملکرد ضعیف مدیریت بحران استان در حوادث مترقبه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، عصر امروز چهارشنبه 23 بهمن ماه زلزله ای به قدرت 4.5 ریشتر شهر احمد سرگوراب شهرستان شفت را لرزاند.

این زلزله که برای چند ثانیه طول کشید، در مناطق غربی و مرکزی اعم از صومعه سرا، فومن و رشت نیز احساس شد.

خوشبختانه زلزله در استان گیلان خسارتی جانی نداشته و فقط به چند خانه خسارت جزئی وارد شده است. اما مسائل مردمان استان گیلان ناشی از بارش برف در این استان همچنان برقوت خود باقی است و مردم در حال برف روبی کوچه ها خیابان ها هستند.

به گفته محمد حسین غریبی فعال دانشجویی دانشگاه گیلان با بارش 40 ساعته برف در استان گیلان راه های ارتباطی شهر ها و روستا ها مسدود شده و برق و آب در شهرستان های رضوانشهر و تالش و بعضی دیگر شهرستان ه نیز قطع شده است.

غریبی عنوان کرد: با توجه به بحران به وجود آمده در استان، امداد رسانی به خوبی انجام نشده است و در خیلی از جهت ها امکات تردد وجود ندارد؛ درحال حاضر جهت خروجی جاده به سمت تهران و جهت توشیبا به سمت گیل نیز مسدود است.

در این راستا، شهروندان گیلانی از مدیریت بحران در خصوص بارندگی اخیر برف انتقاد داشتند و به گفته بعضی از اهالی رشت هنوز کوچه ها برف روبی نشده است و تردد به سختی انجام می گردد.

به گفته این شهروند یکی از وظایف اولیه ستاد بحران، باز کردن جهت خیابان ها و کوچه های اصلی بود که تا به امروز در محل ما این اتفاق صورت نگرفت.

یکی از ساکنین روستای چایجان واقع در کیلومتر 5 کلاچای گفت: از بامداد سه شنبه برق و آب قطع شده و حدود 8 تیر برق بر اثر طوفان افتاده است. برق و آب شهر کلاچای همچنان نیز قطع است.

خبر ها حاکی از این است که خیابان و کوچه های گیلان همچنان زیر برف مدفون شده است و جزئیات نشان دهنده مدیریت ضعیف شهری است. توجه به اینکه سیستم گرمایشی بخشی از مردم در این استان از طریق پکیج است، مردم با مسائل جدی رو به رو هستند.

بیشتر بخوانید:

راه های ارتباطی با روستاها هنوز مسدود است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 180

به "برف و زلزله گرفتاری این روز های گیلانی ها ، عملکرد ضعیف مدیریت بحران استان در حوادث مترقبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و زلزله گرفتاری این روز های گیلانی ها ، عملکرد ضعیف مدیریت بحران استان در حوادث مترقبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید