باتری هایی که با نفس کشیدن انرژی فراوری می نمایند ، از طرحی نانویی برای جلوگیری از خون ریزی شدید تا انجام خدمات خانه به صورت آنلاین خبرنگاران

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

باتری هایی که با نفس کشیدن انرژی فراوری می نمایند ، از طرحی نانویی برای جلوگیری از خون ریزی شدید تا انجام خدمات خانه به صورت آنلاین خبرنگاران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

سلاح جدید نانویی در جنگ با مقاومت آنتی بیوتیکی اَبرمیکروب ها

جهان با رسیدن واکسن های کووید 19 در اواخر سال 2020 نفس راحتی کشید. با این وجود هنوز یک تهدید بالقوه عظیمتر جهانی وجود دارد: ابرمیکروب های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها. به همین منظور شرکت اوکونانو پیروز به توسعه محصولی شده که می توان از آن برای مقابله با میکروب های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک استفاده کرد.

با فناوری نانو، بازیافت طلا و نقره با کارایی بالاتری انجام می گردد

اسپارک تکنولوژیز نتایج حاصل از آزمایش های خود روی بازیافت طلا و نقره را ارائه نموده است که نشان می دهد میزان جذب این فلزات روی سطح جاذب ها، با افزایش میزان گرافن در جاذب های تجاری، افزایش می یابد.ین شرکت به عنوان بخشی از کوشش خود برای توسعه فناوری هایی که می توانند بازارهای عظیم صنعتی را تقویت نموده و راه حلی برای سناریوهای غیراقتصادی یا خطرناک برای زیست محیطی ارائه دهد، در حال تحقیق و توسعه برای استفاده از جاذب های مبتنی بر کامپوزیت گرافن است تا از آن ها برای حذف فلزات گران بها، نفت و آلاینده های PFAS استفاده کند.

طرحی نانویی برای جلوگیری از خون ریزی شدید ارائه شد

تیمی از محققان به سرپرستی آنیربان سن گوپتا، استاد مهندسی پزشکی دانشگاه میشیگان در کوشش هستند تا در زمینه نوآوری و پیشرفت سیستم های مبتنی بر فناوری نانو از پلاکت مصنوعی برای درمان خون ریزی شدید در جراحی و تروما استفاده نمایند.

خدمات خانه را آنلاین انجام دهید / طراحی سامانه ای جدید از دانش بنیان ها

احسان مسلمی مدیرعامل شرکت دانش بنیان کارآفرینان پیشگام رایان، گفت: این مجموعه دانش بنیان، خدمات مرتبط با منازل مسکونی را به صورت آنلاین عرضه می نماید. این خدمات شامل مواردی مانند خدمات نظافت، باغبانی، تعمیرات وسائل منزل، تعمیر ساختمان، برقکاری، کارواش در منزل و موارد مختلف دیگری می گردد.

باتری هایی که با نفس کشیدن انرژی فراوری می نمایند / لزوم کاهش آلودگی های زیست محیطی

پیشرفت هایی که به تازگی توانسته از تکنولوژی باتری های لیتیوم یونی (برای نمونه باتری تلفن همراه) عبور نموده و نسل جدیدی از باتری ها را به بازار معرفی کند، باتری های فلز-هوا. باتری هایی که بر پایه اکسیژن هوا، جریان الکتریکی فراوری می نمایند و بیش از 5 برابر باتری های لیتیوم-یونی انرژی دارند. این نسل جدید از باتری ها با مزیت هایی نظیر 5 برابر شدن فراوری انرژی نسبت به باتری های لیتیومی، عدم آلودگی محیط زیست، عمر طولانی (حدود 4 برابر باتری های لیتیوم-یون) و زمان بسیار کوتاه شارژ و احیا، کاربرد های فراوانی در وسایل حمل و نقل الکتریکی، سیستم های برق پشتیبان، صنایع نظامی و... دارند.

استفاده از نانوذرات برای ژن درمانی چه مزایایی دارد؟

شرکت سلکتا بایوساینسز (Selecta Biosciences) نتایج یکی از مطالعات خود روی اثرات نانوذراتی موسوم به ImmTOR بر وکتور های ویروسی (AAV) مرتبط با آدنو در بیان ژن های انتقال یافته به موش ها، را منتشر کرد. نتایج داده ها نشان داد که افزودن نانوذرات ImmTOR به وکتور های AAV باعث افزایش اثربخشی، ایمنی و دوام درمان های ژنی می گردد. این کار با تسهیل بیان کارآمدتر انتقال ژن و به وسیله امکان جلوگیری از تشکیل آنتی بادی های خاص کپسید، صورت می گیرد.

یک ایده چه مسیری را می پیماید تا نیازی از صنعت را برطرف کند؟

از یک ایده نوآورانه تا یک محصول پیشرفته و رقابت پذیر که بتواند ارزش افزوده خلق کند، فاصله ای طولانی و پرپیچ و خم است که به یاری حلقه های گوناگون و به هم پیوسته، تکامل می یابد. حلقه هایی که در کنار یکدیگر، زنجیره ارزش را شکل می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 968

به "باتری هایی که با نفس کشیدن انرژی فراوری می نمایند ، از طرحی نانویی برای جلوگیری از خون ریزی شدید تا انجام خدمات خانه به صورت آنلاین خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری هایی که با نفس کشیدن انرژی فراوری می نمایند ، از طرحی نانویی برای جلوگیری از خون ریزی شدید تا انجام خدمات خانه به صورت آنلاین خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید