ایجاد محیط هایی جدید برای نگهداری از کرونایی های ترخیصی از بیمارستان

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در ملاقات با نمایندگان سازمان بهداشت جهانی گزارشی از اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در کلانشهر تهران و استفاده از ظرفیت های بین بخشی برای مقابله با بیماری کرونا ارائه داد و از ایجاد محیط هایی جدید به منظور ارائه خدمات به بیماران ترخیصی از بیمارستان ها با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی اطلاع داد.

ایجاد محیط هایی جدید برای نگهداری از کرونایی های ترخیصی از بیمارستان

به گزارش خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی امروز در ملاقات با دکتر کریستف هلمن نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران و دکتر ریچارد برنان مدیر برنامه های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی و 2 کارشناس از سازمان بهداشت جهانی، ضمن تشکر از این تیم به علت سفر به ایران در راستای مقابله با ویروس کرونا و اقدامات قابل تامل در جهت پیشرفت نظام سلامت جهانی، از ایجاد ظرفیت پذیرش بیمار برای گذراندن دوران نقاهت و قرنطینه افراد مشکوک خارج از بیمارستان به منظور کاهش فشاری کاری در بیمارستان ها اطلاع داد و اضافه نمود: به همین دلیل در حال تجهیز 50 سوله در نزدیکی مراکز هستیم.

وی ادامه داد: در کشور به دلیل کمبود اطلاعات و آگاهی های کافی در این زمینه با مسائل چالش برانگیز مالی و اجتماعی مواجهیم، بنابراین احتیاج است برنامه دقیقی طراحی گردد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا ضمن اعلام مشارکت جامعه، دولت و دانشگاههای علوم پزشکی تهران و ایران با ستاد، بیان نمود: کلیه مردم و دولت مردان را آگاه کردیم و آموزشهای لازم در خصوص ضدعفونی کردن و رعایت بهداشت فردی صورت گرفت.

زالی در ادامه در خصوص جمعیت ساکن و جمعیت سیار، کاهش 50 درصدی حمل و نقل، فعالیت 500 هزار تاکسی مجازی و وظایف هر سه دانشگاه علوم پزشکی کلانشهر تهران توضیحاتی ارائه داد.

به گفته دکتر زالی، بهترین راه مقابله، تشخیص، قرنطینه و اقدام زودهنگام است.

اقدامات برای اطرافیان بیمار مبتلا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص اقدامات جاری در مراکز برای اطرافیان بیمار مبتلا، بیان نمود: اگر تست کرونای فردی مثبت باشد، افراد خانواده او ایزوله و قرنطینه می شوند. این استراتژی فعلی دانشگاه برای کاهش ریسک ابتلاست.

زالی از ارسال روزانه اطلاعات و آمار مربوطه به وزارت بهداشت اطلاع داد و گفت: تیمی از دانشمندان، اپیدمیولوژیست ها و میکروبشناسان مسئول جمع آوری آمار و اطلاعات مرتبط با شیوع این بیماری به منظور آمادگی و انجام تجزیه و تحلیلها هستند.

وی در این ملاقات از حمایتهای سازمان بهداشت جهانی تشکر کرد و از گگرددن دروازه های جدید برای اشتراک تجارب با این سازمان اطلاع داد.

زالی در حاشیه این ملاقات در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به مباحثی که در این جلسه مطرح شد، بیان نمود: در این ملاقات گزارشی از اقدامات پیشگیرانه و آموزشی که تا به امروز در سطح شهر تهران اجرا شده ارائه شد. همچنین در خصوص اقدامات دانشگاه در راستای افزایش ظرفیت اجتماعی، استفاده بهینه از دستگاههای اجرایی داخل استان و ایجاد همگرایی بین دستگاههای اجرایی استان تهران به منظور افزایش کوشش های جمعی برای طراحی برنامه مقابله با این ویروس موضوعاتی مطرح شد.

وی ادامه داد: گزارش ملاقاتهای روزهای اخیر با مدیران ارشد دستگاه های مختلف، گزارش اقدامات اجرا شده توسط دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری و تدوین برنامه راهبردی برای دستگاههای همکار از دیگر مباحثی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

زالی از ایجاد محیط های جدید به منظور ارائه خدمات به بیماران ترخیصی از بیمارستانها با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی اطلاع داد و اضافه نمود: حدود 10 مرکز از این مراکز فعال هستند و هدف ما گسترش آنهاست.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا نقش رسانه های اجتماعی را در افزایش سطح سواد سلامت مردم بی بدیل خواند و افزایش آموزش همگانی در قالب فضای مجازی را از برنامه های مستمر این ستاد دانست.

زالی در خاتمه، جداسازی هرچه سریعتر بیماران و انجام اقدامات درمانی مورد احتیاج را راهبرد اصلی سازمان بهداشت جهانی بیان نمود و گفت: کوشش میگردد تمام برنامههای پیشگیری و درمانی بر اساس این استراتژی طراحی گردد.

نماینده بهداشت جهانی:

ضرورت حمایت از پرسنل بیمارستانی به خصوص در درمانگاه ها و مراکز بهداشتی دور افتاده

دکتر ریچارد برنان مدیر برنامه های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در این مراسم کرونا را ویروس جدیدی دانست و سیستم بهداشت جهانی را دانش آموز آن خواند و گفت: قدرت بالای شیوع و گسترش این ویروس باعث شده حوزه بهداشت سرعت عمل بالایی داشته باشد، که البته مسائل مالی و اجتماعی بسیاری نیز بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: ما اینجا هستیم تا تجارب خود را به خصوص در خصوص چین و کوشش آنها برای ایجاد سیر نزولی در منحنی نمودار میزان شیوع کرونا، با شما در میان بگذاریم. البته از اقدامات بینظیر شما درسهای بسیاری آموختیم.

دکتر برنان با اشاره به اهمیت حفظ کیفیت ارائه خدمات درمانی، چه قبل از ابتلا و چه بعد از درمان، توضیح داد: مورد مهم دیگر حمایت از پرسنل بیمارستانی است که باید شامل تمام پرسنل بهداشتی به خصوص درمانگاهها و مراکز بهداشتی دور افتاده گردد.

مدیر برنامه های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی بیان نمود: نظام سلامت ایران 16 روز پیش از اولین مورد ابتلا آگاه شد، اقدامات به عمل آمده و مدیریت شرایط در این مدت بسیار شگفت انگیز است.

برنان در حاشیه این ملاقات در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما با همکاری فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، برنامههای ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا را مرور کردیم و تجارب خود را در اختیارشان گذاشتیم.

وی ادامه داد: این ویروس به سرعت در حال گسترش است و با اقدامات همه جانبه می توان آن را کنترل کرد. البته دست یافتن به پیروزی ممکن است چند ماه طول بکشد.

مدیر برنامه های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در خاتمه ضمن ابراز امیدواری از پیروزیت ایران در ریشه کنی ویروس کرونا، اقدامات نظام سلامت کشور را مطلوب خواند و گفت: دانش پا به پای این بیماری نوظهور پیش میرود و خوشبختانه تمام لوازم و علم مورد احتیاج مبارزه با آن در دسترس است، فقط باید جوامع و دولتها دست به دست هم دهند تا در این راستا پیروز شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 210

به "ایجاد محیط هایی جدید برای نگهداری از کرونایی های ترخیصی از بیمارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد محیط هایی جدید برای نگهداری از کرونایی های ترخیصی از بیمارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید