انتقال تصاعدی کرونا در فضاهای سربسته و فاقد تهویه مناسب

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نسبت به انتقال ویروس کرونا در فضاهای سربسته و فاقد تهویه مناسب هشدار داد.

انتقال تصاعدی کرونا در فضاهای سربسته و فاقد تهویه مناسب

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: ویروس کرونا به وسیله عطسه، سرفه و حتی صحبت کردن فرد آلوده به فضای اطراف منتقل می گردد و طبق آخرین تحقیقات ذرات سبک تر ویروس می توانند ساعت ها در هوای پیرامون فرد مبتلا باقی بمانند بنابراین برخورداری از تهویه مناسب در محیط های سربسته می تواند تا حد زیادی خطر انتقال ویروس را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در فصل سرد سال و بسته بودن درب و پنجره ها در منازل، نگرانی ما در نظام سلامت، عدم امکان تهویه مناسب در محیط های سربسته است که قدرت انتقال ویروس را به صورت تصاعدی افزایش می دهد بنابراین در چنین شرایطی توصیه می گردد که افراد حضور خود را در فضاهای سربسته و اماکن پرتجمع مانند مراکز خرید به حداقل رسانند و در صورت حضور در چنین اماکنی حتما از ماسک استفاده نموده و نسبت به حفظ اصول فاصله گذاری یک و نیم تا دو متر حساس باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ادامه داد: در چنین شرایطی ضروری است از برگزاری مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی نیز خودداری گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 690

به "انتقال تصاعدی کرونا در فضاهای سربسته و فاقد تهویه مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال تصاعدی کرونا در فضاهای سربسته و فاقد تهویه مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید