انتخاب برناردین اِواریستو به عنوان رئیس هیئت داوران جایزه ادبیات داستانی زنان در سال 2021

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت جایزه، جایزه ادبیات داستانی زنان یکی از معتبرترین جوایز ادبی دنیا است و هر ساله نویسندگان بااستعدادی را به خوانندگان معرفی می کند.

انتخاب برناردین اِواریستو به عنوان رئیس هیئت داوران جایزه ادبیات داستانی زنان در سال 2021

هیئت داوران سال آینده این جایزه، که از زنان نویسنده ای که به زبان انگلیسی می نویسند تقدیر به عمل می آورد، اعلام شد. مانند همیشه پنج داور این جایزه را داوری می کنند که یکی از آن ها در سال 2020 در فهرست نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان نیز قرار داشت.

برناردین اِواریستو، نویسنده انگلیسی برنده جایزه بوکر و دختر، زن، و دیگری یکی از نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان در سال 2020 بود و حالا قرار است ریاست هیئت داوران سال 2021 را به عهده بگیرد.

ویک هوپ، مجری رادیو و تلویزیون، نویسنده، وروزنامه نگار، الیزابت دی، نویسنده و روزنامه نگار، نسرین مالک، نویسنده، و سارا جین ما، مجری خبر و برنامه ساز در جایزه امسال اِواریستو را یاری می کنند.

اِواریستو در واکنش به انتشار این خبر گفت: جایزه ادبیات داستانی زنان جایزه ای مهم و هیجان انگیز است. مشتاقانه منتظر داوری امسال و کشف داستان های متفاوتی هستم که قرار است سبک و زیبایی شناسی نویسندگان زن معاصر را به من یادآوری کنند هستم. امیدوارم بعضی از این آثار استثنایی من را تحت تأثیر قرار دهند و الماس های مخفی را بیابم که شایستگی بیشتر دیده و خوانده شدن را دارند.

برناردین اِواریستو، دیگر برگزیده بوکر 2019 اولین زن سیاه پوستی است که در طول پنجاه سال قدمت جایزه بوکر به عنوان برنده انتخاب شده است. دختر، زن، و دیگرِی هشتمین داستان اِواریستو است و در 12 فصل با دوازده راوی مختلف داستان زندگی دوازده زن را روایت می کند.

امسال مگی اُفارل با کتاب همنت پیروز شد جایزه ادبیات داستانی زنان بریتانیا را به دست آورد. مگی اُفارل، نویسنده بریتانیایی-ایرلندی پیروز شد سه برنده پیشین بوکر را کنار بزند و برنده جایزه ادبیات داستانی زنان بریتانیا در سال 2020 شود.

داستان اُفارل با مرگ پسر یازده ساله ویلیام شکسپیر آغاز می شود و ارتباط پدر و مادر این کودک را نشان می دهد. اُفارل می گوید پیش از همنت سه کتاب دیگر نوشت تا همنت را ننویسد. علاقه اش به هملت در دوره نوجوانی شکل گرفت. اُفارل پس از دریافت جایزه گفته بود: در مدرسه معلم انگلیسی به اسم آقای هندرسون داشتم. اگر او نبود و بدون درس هایی که در نوجوانی از ادبیات به من آموخت قطعا هیچ کتابی به خصوص همنت را نمی نوشتم.

جایزه ادبیات داستانی زنان، که پیش از این با عنوان جایزه اورنج یا بیلیز شناخته می شد، مهم ترین جایزه ادبی بریتانیا برای نویسندگان زن است که به صورت سالیانه برگزار می شود و اولین بار در سال 1996 و برای بزرگداشت اصالت و برتری آثار زنان در سراسر دنیا تشکیل شده است.

پیش از این نویسندگانی چون زادی اسمیت، لیونل شیور، چیماماندا آدیچی، کامیلا شمسی و نائومی آلدرمن برنده این جایزه شده اند. در سال 2019 ازدواج آمریکایی نوشته تایری جونز، نویسنده آمریکایی به عنوان برگزیده جایزه زنان انتخاب شد

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 689

به "انتخاب برناردین اِواریستو به عنوان رئیس هیئت داوران جایزه ادبیات داستانی زنان در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب برناردین اِواریستو به عنوان رئیس هیئت داوران جایزه ادبیات داستانی زنان در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید