امضای تفاهم نامه میان معاونت گردشگری و سازمان نقشه برداری کشور

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، در ابتدای نشست علی جاودانه معاون فناوری و ارائه اطلاعات مکانی سازمان نقشه برداری به ارائه اطلاعات و ضرورت انعقاد این تفاهم نامه پرداخت.

امضای تفاهم نامه میان معاونت گردشگری و سازمان نقشه برداری کشور

او با بیان اینکه سازمان نقشه برداری کشور از دیرباز اقدام به تهیه و انتشار نقشه گردشگری استان های کشور کرده است، اعلام نمود: تدوین اطلس میراث فرهنگی و گردشگری نیز از دیگر اقداماتی بوده که در دو نگارش در این سازمان تهیه شده است.

جاودانه با بیان اینکه در قالب این تفاهم نامه کیفیت تهیه نقشه ها بهبود پیدا خواهد کرد، شرح داد: اطلاعات بروز درباره جاذبه های گردشگری که از سوی وزارتخانه در اختیار سازمان نقشه برداری کشور قرار خواهد گرفت موجب تهیه و انتشار نقشه ها به صورت سیستماتیک و بروز خواهد شد. تبادل اطلاعات در حوزه دیجیتال، ژئوپرتال و قابلیت جمع سپاری، همکاری های دیگری است که در این زمینه می توان انجام داد.

او به تهیه 500هزار نسخه نقشه های گردشگری اشاره کرد و افزود: در قالب این تفاهم نامه می توان این کار را با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد.

ولی تیموری معاون گردشگری کشور نیز به اهمیت موضوع نقشه خوانی و نقشه برداری و استفاده های اقتصادی از آن اشاره کرد که در کشور مغفول مانده است و گفت: در بحث جغرافیای گردشگری خلأ وجود دارد و این موضوع کمتر مورد توجه قرارگرفته است. با ورود فناوری های نوین، استفاده از انواع اطلاعات نقشه ای و مکانی توسعه پیدا کرده و نیاز به استفاده از آن بیشتر احساس می شود.

او به اهمیت مطالعه و پژوهش تخصصی در این حوزه برای رسیدن به نتیجه مطلوب تأکید کرد و افزود: ما در وزارتخانه از سال گذشته با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو اقدام به تهیه مستر پلن گردشگری کشور برای افق ده ساله کرده ایم و همکاری با این سازمان تخصصی یکی از مواردی است که برای تدوین یک مستر پلن علمی و تخصصی در مورد بحث های مرتبط با استراتژی های توسعه ای زیرساخت ها، مورد نیاز است.

تیموری اعلام نمود: دسترسی به اطلاعاتی که شما به عنوان دستگاه های تخصصی در اختیار دارید برای ما نیز مهم است.

او در ادامه به گردشگران آگاه اشاره کرد و افزود: امروزه گردشگران بدون شناخت و اطلاعات تخصصی اقدام به انتخاب مقصد گردشگری نمی کنند از این رو نیاز به تهیه نقشه های موزون و تخصصی بیش از گذشته احساس می شود.

معاون گردشگری کشور امضای این تفاهم نامه را گام نخست همکاری دو طرفه بیان کرد و گفت: در کارگروهی که پیش بینی شده است قدامات لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت و به تدریج پیش می رویم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی رئیس سازمان نقشه برداری کشور نیز در ادامه این نشست به اهمیت گردشگری به عنوان جایگزینی برای نفت اشاره کرد و گفت: این حوزه در صورت نوآوری پتانسیل 40 درصدی در تحرک چرخه اقتصادی دارد و می توان از ظرفیت آن بهره برد.

او در ادامه به سابقه 70 ساله سازمان نقشه برداری اشاره کرد و افزود: اطلاعات تخصصی انباشته شده در این سازمان مطمئنا می تواند به شما در همه بخش ها کمک کند.

جعفرزاده با اشاره به اهمیت دو موضوع مشتریان و مدیریت در حوزه گردشگری، اعلام نمود: با پتانسیل های موجود این امکان را داریم که اطلاعات متناسب با نیاز و ذائقه مشتریان را در حوزه های مختلف گردشگری ارائه دهیم، همچنین نرم افزاری را در اختیار بگذاریم که دکتر مونسان با تعیین بازه زمانی تعیین حوزه های گردشگری و میراث فرهنگی را مونیتور کنند.

او همچنین به تهیه اطلس ملی گردشگری و صنایع دستی در سال های گذشته توسط سازمان متبوعش اشاره و برای هر نوع همکاری با وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام آمادگی کرد.

در سرانجام این مراسم، تفاهم نامه مذکور به امضای ولی تیموری معاون گردشگری کشور و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی رئیس سازمان نقشه برداری کشور رسید.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 638

به "امضای تفاهم نامه میان معاونت گردشگری و سازمان نقشه برداری کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه میان معاونت گردشگری و سازمان نقشه برداری کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید